Show simple item record

dc.contributor.advisorSajasalo, Pasi
dc.contributor.authorKurki, Lauri
dc.date.accessioned2021-04-27T10:39:58Z
dc.date.available2021-04-27T10:39:58Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/75221
dc.description.abstractSuomessa on maailman huippua osaamista monella saralla: Puu-, IT-, kemia- ja peliteollisuus vain muutamia nimetäkseni. Olemme maailman onnellisin kansa ja koulujärjestelmämme on maailmalla hyvin arvostettu. Kuka tätä kaikkea myisi? Missä myyntiä ylipäätään opetetaan ja löytyisikö myyntiosaamista kenties suomalaisista yliopistoista? Kuitenkin suomalaista osaamista ja ammattilaisia pitäisi myydä ulkomaille, pitäisi samalla Suomeen houkutella koulutettuja ammattilaisia. Suomalaisten yliopistojen täydentävän rahoituksen tarve kasvaa ja yllä olevat aiheet ovat tärkeitä tulevaisuutemme turvaamiseksi. Tästä johtuen tutkittiin tässä pro gradu -tutkielmassa suomalaisten yliopistojen täydentävän rahoituksen hakemista ja löytyykö sen johtamisessa tai toteuttamisessa myynnin ja myynnin johtamisen elementtejä. Elementit olivat jaoteltu kolmeen tasoon: strategia, taktiikka sekä operatiivinen toiminta. Aineisto kerättiin haastattelemalla yhdeksää yliopiston työntekijää sekä johtohenkilöä maalis-huhtikuussa 2020 ja se analysoitiin käyttäen sisällönanalyysiä. Tutkimus osoitti, että strategisella tasolla yliopistot olivat hyvinkin tarkkaan miettineet toimintaansa. Kuitenkaan kaikki työntekijät eivät sitoutuneet strategiaan tai edes tienneet siitä ja sen sisällöstä. Taktisella tasolla oli havaittavissa hajontaa, varsinkin täydentävän rahoituksen suunnittelussa ja suunnitelman noudattamisessa. Suurimmat puutteet myynnin johtamisen näkökulmasta löytyivät myös päivittäisestä täydentävän rahoituksen hankinnasta, sillä sekä kyvyissä ja motivaatiossa oli huomattavissa puutteita.fi
dc.format.extent60
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofi
dc.titleKatsaus myynnin johtamisen tilaan suomalaisissa yliopistoissa : täydentävän rahoituksen hankinta myynnin johtamisen keinoin
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202104272531
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.laitosBusiness and Economicsen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineJohtaminenfi
dc.contributor.oppiaineManagement and Leadershipen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi20424
dc.subject.ysojohtaminen
dc.subject.ysorahoitus
dc.subject.ysomyynti
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record