Teknologiavälitteinen kokousvuorovaikutus tarvitsee sujuakseen muutakin kuin kielellistä ja teknistä osaamista
Oittinen, T. (2021). Teknologiavälitteinen kokousvuorovaikutus tarvitsee sujuakseen muutakin kuin kielellistä ja teknistä osaamista. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 12(2). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2021/teknologiavalitteinen-kokousvuorovaikutus-tarvitsee-sujuakseen-muutakin-kuin-kielellista-ja-teknista-osaamista
Published in
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaAuthors
Date
2021Copyright
© Kieliverkosto ja kirjoittaja, 2021
Millaista etäkokousten vuorovaikutus on, ja miten sitä viedään eteenpäin? Onko väliä, käytetäänkö videoyhteyttä? Millaiset käytänteet ovat hyviä ja toimivia? Tällaisiin kysymyksiin etsin vastauksia englannin kielen väitöskirjassani, jossa tarkastelin mikrotasolla erään kansainvälisen yrityksen teknologiavälitteisiä kokouksia. Vaikka kansainvälisessä ympäristössä työskentelyn kulmakivenä pidetään usein hyvää englannin kielen taitoa, tutkimukseni tulokset osoittavat, ettei se suinkaan ole ainut asia, mitä etäkokouksissa tarvitaan. Tullakseen ymmärretyksi täytyy myös osata kommunikoida oikealla tavalla oikeaan aikaan ja pystyä sopeutumaan muuttuvan teknologisen ympäristön vaatimuksiin.
Publisher
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Search the Publication Forum
1799-0181
Original source
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2021/teknologiavalitteinen-kokousvuorovaikutus-tarvitsee-sujuakseen-muutakin-kuin-kielellista-ja-teknista-osaamistaMetadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Communication strategies and verbal resources in technology-mediated BELF meetings
Ellonen, Ilona (2021)Tämä laadullinen tutkimus tarkastelee kansainvälisen yrityksen sisäisiä teknologiavälitteisiä BELF-kokouksia (engl. Business English as a Lingua Franca) ja sitä, millaisia viestintästrategioita sekä verbaalisia resursseja ... -
ICAnDoiT: the impact of computerised adaptive corrective feedback on L2 English learners
Leontjev, Dmitri (University of Jyväskylä, 2016)The present dissertation examines the impact of (computerised) adaptive corrective feedback, that is, feedback dynamically adapting to learners’ abilities, in English as a second/foreign language (L2) and explores the ... -
Korkeakouluopettajien ohjaaja-opiskelijasuhteet ja vuorovaikutusosaaminen : kontekstina reaaliaikainen verkko-opetus
Puoliväli, Lauha (2022)Tämän tutkielman ensimmäisenä tavoitteena oli tarkastella korkeakouluopettajien käsityksiä ja kokemuksia teknologiavälitteisistä ohjaaja-opiskelijasuhteista, ja toisena tavoitteena kuvata korkeakouluopettajien käsityksiä ... -
Oivallus: Digitalisoituva yliopisto tarvitsee pedagogiikkaa
Maunumäki, Minna (Professoriliitto; Tieteentekijät; Yliopistojen opetusalan liitto, 2024)Digitalisaatiolla koulutuksesta tehdään saavutettavaa, mutta koulutuksen kehittämistä ei saa alistaa taloudellisille ja välineellisille intresseille. Oppimiseen tarvitaan ohjausta, argumentointia ja reflektointia. -
Kielellistä tukea tarvitsevien lasten vertaisvuorovaikutus päiväkodin opetus- ja ohjaustilanteissa
Kankaanpää, Minna (2014)Tutkimuksessa tarkasteltiin 3−5-vuotiaiden kielellistä tukea tarvitsevien lasten vertais-vuorovaikutustilanteita. Tavoitteena oli selvittää, kuinka paljon kielellistä tukea tarvit-sevat lapset osallistuivat vuorovaikutukseen ...