Oivallus: Digitalisoituva yliopisto tarvitsee pedagogiikkaa
Maunumäki, M. (2024). Oivallus: Digitalisoituva yliopisto tarvitsee pedagogiikkaa. Acatiimi, 27(1), 6. https://acatiimi.fi/wp-content/uploads/2024/02/acatiimi0124.verkkolehti.pdf
Published in
AcatiimiAuthors
Date
2024Copyright
© 2024 Professoriliitto; Tieteentekijät; Yliopistojen opetusalan liitto
Digitalisaatiolla koulutuksesta tehdään saavutettavaa, mutta koulutuksen kehittämistä ei saa alistaa taloudellisille ja välineellisille intresseille. Oppimiseen tarvitaan ohjausta, argumentointia ja reflektointia.
Publisher
Professoriliitto; Tieteentekijät; Yliopistojen opetusalan liittoISSN Search the Publication Forum
1455-1608Keywords
Original source
https://acatiimi.fi/wp-content/uploads/2024/02/acatiimi0124.verkkolehti.pdfPublication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/233354673
Metadata
Show full item recordCollections
- Avoin yliopisto [161]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
In search for the conceptual origin of university students' community in a confluence of on- and offline learning environments ethnographies in technology-rich, multi-sited fields of study
Pöysä, Johanna (University of Jyväskylä, 2007)Contemporary society requires its citizens to develop capacities to resituate their activities in collective unities and to successfully communicate their actions within these multiple local and global communities. Also ... -
Sustainability education at higher education institutions : pedagogies and students’ competences
Wang, Yijing; Sommier, Mélodine; Vasques, Ana (Emerald, 2022)Purpose This study aims to examine whether the development of students’ sustainability competences is dependent on how courses are delivered at higher education institutions (HEIs). It further investigates to what extent ... -
Orchestrating 21st century learning in higher education : A perspective on student voice
Hämäläinen, Raija; Kiili, Carita; Smith, Blaine E. (Wiley-Blackwell Publishing Ltd.; British Educational Research Association, 2017)For universities to meet the 21st-century learning needs of today's students, it is important they allow students to take an active role in developing pedagogy and sharing their perspective. This paper introduces design-based ... -
Creative Work Flows for Learning : kontekstuaalis-pedagoginen oppimaisema oppimismotivaation herättäjänä
Meriläinen, Merja; Piispanen, Maarika (Centria-ammattikorkeakoulu, 2017) -
Uuspedagogiikka tulevaisuuden arviointia, oppimista ja yliopisto-opetusta määrittämässä?
Maunumäki, Minna (Edistyksellinen tiedeliitto, 2021)