Joensuun kaupungin kansakoulujen koulutulokkaiden kotitaustan yhteyksistä älylliseen koulukypsyyteen ja visuaaliseen havaitsemisen tasoon
Authors
Date
1975Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/collections/archival-workstation.
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Koulutulokkaiden yhteistoimintataidot ja niiden yhteydet sosiaalisten kognitioiden tasoon ja lähiympäristön tarjoamiin oppimiskokemuksiin
Pölkki, Pirjo (1979)Tutkimuksessa selvitettiin 6-7-vuotiaiden lasten vuorovaikutuksen aloittamisen ja ylläpitämisen perusvalmiuksia ja tavoitteelliseen yhteistoimintaan osallistumista ja näiden taustatekijöitä ennen kouluikää ja välittömästi ... -
Suomen kansakoulujen musiikinopetus 1950-luvun yhteiskunnassa
Siliämaa, Sonja (2011)1950-luvun Suomea alettiin kutsua hyvinvointivaltioksi. Sodan tuhoista selvittyään elämäntapatottumukset alkoivat muuttua mm. sähkölaitteiden ja nuorisokulttuurin sekä iskelmätähti- ja tanssi-ilmiön myötä. Ääniteollisuuden ... -
Kansakoulujen laulunopetus 1950-60-luvuilla
Kosonen, Erja (2012)Koulujen laulunopetuksen historia on jäänyt kouluhistoriallisen tutkimuksen sivujuonteeksi vaikka musiikilla oli seminaariopinnoissa ja opettajakorkeakoulussa keskeinen asema ja musiikin arvostus näkyi myös 1900-luvun ... -
Mukautuvan koeasetelman soveltaminen kategorisen havaitsemisen tutkimiseen neuropsykologiassa
Lehtomäki, Minna (2014)Tässä tutkielmassa tutkitaan kognitiiviseen neuropsykologiaan kuuluvaa ilmiötä, nimeltään äänteiden kategorinen havaitseminen, käyttämällä mukautuvaa koeasetelmaa. Tarkoituksena on ollut kehittää ohjelma, jonka avulla ...