Aalto International : vaatebrändin suomalaisuuden representaatiot
Tutkielmassa tarkastellaan Pariisissa suosiota saanutta suomalaista vaatebrändiä nimeltään AALTO International, sen sukujuuria ja sitä, miten suomalaisuus ilmenee brändin vaatteissa ja designissa.
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [5358]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Suomalaisuuden representaatiot Lidl Suomi Ky:n ”Epäilevä Tuomas” -mainoksissa
Huotari, Lyydia (2018)Medioituvassa maailmassamme yksi televisiomainos voi tavoittaa jopa miljoonia katsojia. Mainosten tehtä- vänä on vaikuttaa katsojiin ja kuluttajiin, joten mainoksilla on valtaa. Televisiomainokset syntyvät ympäröivän ... -
”Maitoa puhtaimmasta suomalaisesta luonnosta” : suomalaisuuden diskurssit Valio Oy:n mainosvideoissa
Ora, Maria (2023)Tässä tutkimuksessa selvitetään, millaisia suomalaisuuden diskursseja Valio Oy:n mainosvideoissa esiintyy ja millaista kuvaa mainokset rakentavat suomalaisuudesta. Tutkimuksen lähtökohtana on ajatus siitä, että suomalaisena ... -
Suomalaisuuden rakentuminen Riku Rantalan kolumneissa
Perenkari, Ira (2017)Tutkielmassa tarkastellaan suomalaisuuden rakentumista Riku Rantalan matkailukolumneissa vuodelta 2016. Tavoitteena on selvittää, millaisia representaatioita kolumneissa luodaan suomalaisista ja suomalaisesta yhteiskunnasta ... -
Suomiräpin ja suomalaisuuden moninaisuudesta
Westinen, Elina (Westermarck-seura, 2023)Rapmusiikki eri alalajeineen nauttii Suomessa tällä hetkellä suurta suosiota erityisesti nuorten keskuudessa. Entistä monimuotoisemmaksi muuttuva suomirap voi toimia avaimena erilaisiin kokemuksiin ja identiteetteihin sekä ... -
Finlandia - Fairy Vocational School : suomalaisuuden representaatio japanilaisessa mangasarjassa
Mähönen, Helmi (2021)Tutkielmassa tarkastellaan suomalaisuuden representaatiota Mei Noguchin Finlandia – Fairy Vocational School -mangasarjassa. Analyysin kohteena ovat henkilöiden, symboleiden, miljöön ja perinteiden kuvaukset mangan ...