Dialectics in CLIL Classrooms
deBoer, M., & Leontjev, D. (2020). Dialectics in CLIL Classrooms. In M. deBoer, & D. Leontjev (Eds.), Assessment and Learning in Content and Language Integrated Learning (CLIL) Classrooms : Approaches and Conceptualisations (pp. 253-263). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-54128-6_11
Päivämäärä
2020Tekijänoikeudet
© 2020 Springer
Based on the insights that emerged in the chapters to this volume, in this chapter, we revisit the following: (a) relationship between teaching, learning, and assessment in the classroom-based assessment cycle (Davison 2008) and (b) integration in assessment in CLIL (Leung and Morton 2016). Two guiding questions will mediate our discussion: What is assessment promoting learning in CLIL? and How can assessment promoting learning in CLIL help to conceptualise assessment promoting learning in general?
Julkaisija
Springer International PublishingEmojulkaisun ISBN
978-3-030-54127-9Kuuluu julkaisuun
Assessment and Learning in Content and Language Integrated Learning (CLIL) Classrooms : Approaches and ConceptualisationsJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/47212632
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Assessing (for) Understanding in the CLIL Classroom
Leontjev, Dmitri; Jakonen, Teppo; Skinnari, Kristiina (Springer International Publishing, 2020)In this chapter, we conceptualise CLIL assessment as a dialogic activity in which teachers and learners share the responsibility for building learners’ understanding of subject-specific issues. We illustrate such a ... -
Knowing matters : how students address lack of knowledge in bilingual classroom interaction
Jakonen, Teppo (University of Jyväskylä, 2014) -
Content knowledge for language teaching : dialectical materialist stance on developing teacher language awareness
de Boer, Mark Antony; Leontjev, Dmitri (Routledge, 2024)Morton’s language knowledge for content teaching (LKCT) is a powerful tool for understanding interactions in content and language integrated learning (CLIL) classrooms, as well as CLIL teachers’ knowledge base and teacher ... -
Teaching English through visual arts to 9th graders in Finnish comprehensive school: a material package
Tolvanen, Nina (2018)Opetushallitus julkaisi vuonna 2014 uudet perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet (OPS), jotka otettiin asteittain käyttöön vuonna 2016. Uudessa OPS:issa kannustetaan muun muassa laaja-alaiseen osaamiseen, oppiaineiden ... -
Näkökulmia vieraskieliseen perusopetukseen : koulun kehittämishankkeesta koulun toimintakulttuuriksi
Rasinen, Tuija (Jyväskylän yliopisto, 2006)Jyväskyläläinen Kortepohjan koulu aloitti vieraskielisen opetuksen pienimuotoisena opetuskokeiluna vuonna 1991. Vuosien saatossa hanke on laajentunut koskettamaan kaikkia koulun oppilaita. Opetuksen toteuttaminen ja opiskelu ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.