Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorJoutsenlahti, Jorma
dc.contributor.authorPerkkilä, Päivi
dc.date.accessioned2021-02-15T10:07:10Z
dc.date.available2021-02-15T10:07:10Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationJoutsenlahti, J., & Perkkilä, P. (2021). Murtoluku vai suhde?. <i>FMSERA Journal</i>, <i>4</i>(1), 61-74. <a href="https://journal.fi/fmsera/article/view/95634" target="_blank">https://journal.fi/fmsera/article/view/95634</a>
dc.identifier.otherCONVID_51441085
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/74230
dc.description.abstractArtikkelin tarkoitus on tutkia miten luokanopettajaopiskelijat tulkitsevat koulumatematiikan käsitteitä murtoluku ja suhde heille annetussa tehtävässä, jossa on matematiikan symbolikielen merkintöjä ja niihin liittyviä kuvia. Tutkimukseen osallistui yhteensä 92 opiskelijaa kahdesta yliopistosta. Tuloksista näkyi useimpien opiskelijoiden proseduraalinen lähestymistapa annetun ratkaisun tulkinnassa käsitteellisen näkökulman jäädessä vain harvojen opiskelijoiden valinnaksi. Tulos on opetussuunnitelman ja oppimateriaalien näkökulmasta odotettu. Murtolukujen monipuolinen ymmärtäminen on haasteellista. Tämä tuo haasteita opettajankoulutuksen ja täydennyskoulutuksen kehittämiselle.fi
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languagefin
dc.language.isofin
dc.publisherFinnish Matehematics and Science Education Research Association
dc.relation.ispartofseriesFMSERA Journal
dc.relation.urihttps://journal.fi/fmsera/article/view/95634
dc.rightsCC BY-SA 4.0
dc.titleMurtoluku vai suhde?
dc.typearticle
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202102151653
dc.contributor.laitosKokkolan yliopistokeskus Chydeniusfi
dc.contributor.laitosKokkola University Consortium Chydeniusen
dc.contributor.oppiaineKasvatustieteiden yksikköfi
dc.contributor.oppiaineThe Unit of Educationen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalArticle
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange61-74
dc.relation.issn2490-158X
dc.relation.numberinseries1
dc.relation.volume4
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Finnish Matehematics and Science Education Research Association, 2021
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysomurtoluvut
dc.subject.ysoluokanopettajat
dc.subject.ysokäsitteenmuodostus
dc.subject.ysomatemaattinen ajattelu
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p19541
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p3999
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p12778
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p23001
dc.rights.urlhttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.type.okmA1


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

CC BY-SA 4.0
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on CC BY-SA 4.0