University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Pro gradu -tutkielmat > View Item

Opettajat oppimisen tulkitsijoina : fenomenograafinen näkökulma oppimiskäsitysten tutkimiseen

Icon
8.9 Mb

Authors
Häkkinen, Kirsti
Date
1995
Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/collections/archival-workstation.
You can request a copy of this thesis here
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.

 
Keywords
syvähaastattelu oppimiskäsitys opettajien arkikäsitykset fenomenografia kontekstianalyysi oppiminen
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202102121615

Metadata
Show full item record
Collections
  • Pro gradu -tutkielmat [24518]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Opettajien kokemuksia teknologian ja verkko-oppimisympäristöjen käytöstä oppimisen tukena 

    Henttonen, Pekka; Hoikkala, Jorma (2015)
    Tässä tutkimuksessa tutkitaan opettajien käsityksiä teknologian ja oppijalähtöisen verkko-oppimisympäristön käytöstä opetuksen ja oppimisen tukena. Tutkimuksen tarkoitus oli selvittää, miten käsitykset oppimisesta ja ...
  • Musiikin erilaiset merkitykset suomen kielen oppimisessa toisena kielenä : opettajien näkökulma 

    Koski-Lammi, Milja (2017)
    Tässä tutkimuksessa selvitettiin, millaisia merkityksiä opettajat kokevat musiikilla olevan suomen kielen oppimisessa toisena kielenä. Opettajien kokemat musiikin merkitykset näkyvät siinä, miten ja minkä asioiden opettamiseen ...
  • Kemian opettajien ennakkokäsityksiä ja kokemuksia ulkona oppimisen mahdollisuuksista ja haasteista 

    Salminen, Teppo (2023)
    Tutkielman kirjallisessa osassa käsiteltiin ulkona oppimisen ominaispiirteitä ja niiden toteuttamista kemian oppimisen näkökulmasta. Kemian peruskoulun ja lukion oppimateriaaleja tarkasteltiin ulkona oppimisen näkökulmasta. ...
  • Opettajien käsityksiä varhennetusta kielten opetuksesta : fenomenografinen tutkimus täydennyskoulutuksen vaikuttavuudesta opettajien kokemana. 

    Linna, Sanna (2018)
    A1-kielen opetus varhennetaan Suomessa alkamaan 1. luokan keväällä vuoden 2020 alusta lähtien. Tämän tutkielman kohteena on varhennetun kielen opettajille suunnattu the Early Bird Gets the Word -täydennyskoulutus. Tavoitteena ...
  • Korkeakoulujen kansainvälisille tutkinto-opiskelijoille tarjottava kotimaisten kielten opetus ja oppimisen tuki – opettajien näkökulma 

    Asikainen-Kunnari, Tanja; Komppa, Johanna; Heikkilä, Krista (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2022)
    Kielibuusti-hanke selvitti syksyllä 2021 korkeakoulujen kansainvälisille tutkinto-opiskelijoille ja kansainväliselle henkilökunnalle tarjottavan kotimaisten kielten opetuksen ja oppimisen tuen tämänhetkistä tilannetta. ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre