Vaihtoehdosta muutoksen välineeksi? : opetuskokeilukoulun nykytilan arviointi Freinet'laisessa viitekehyksessä
Tekijät
Päivämäärä
1991Pääsyrajoitukset
Aineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/kokoelmat/arkistotyoasema.
Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijän oikeussännön alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä kvarten Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Pienten lasten koulun haasteet : kohti uuden esi- ja alkuopetustoiminnan muotoa
Hautaniemi, Marika (2007) -
Toiminnallinen opetus alkuopetuksessa : vertailu Freinet-koulun ja tavallisen peruskoulun välillä
Kaarlela, Salla; Kalima, Henna (2015)Kaarlela, S. & Kalima, H. 2015. Toiminnallinen opetus alkuopetuksessa – vertailu Frei-net-koulun ja tavallisen peruskoulun välillä. Jyväskylän yliopisto. Opettajankoulutuslai-tos. Kasvatustieteiden pro gradu –tutkielma, ... -
Lastentarhanopettajaopiskelijoiden kokemuksia erilaisista pedagogisista lähestymistavoista koulutuksen sisällöissä
Sinikallio, Laura; Valtanen, Iida (2014)Varhaiskasvatussuunnitelman perusteissa (2005) erilaiset pedagogiset lähestymistavat on nostettu omaksi luvukseen. Varhaiskasvatuksen ammattilaisilta voidaan siis odottaa aiheen tuntemusta. Tässä tutkimuksessa selvitettiin ... -
”Mä teen tän, tää on vaikeempaa!” : viikon työt Freinet-pedagogiikassa ja alkuopetusikäisen itseohjautuvuus
Liimola, Susanna; Majamaa, Sini (2020)Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, miten ranskalaisen Célestin Freinet’n (1896–1966) pedagogiikkaan liittyvässä viikon työt-toimintamallissa toteutuu alkuopetusikäisten itseohjautuvuus. Tutkimusaihe liittyy ... -
Viiden O:n malli vieraiden kielten eriyttämiseen
Roiha, Anssi; Polso, Jerker (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2018)Jokaisella oppilaalla on koulussa oikeus saada tasolleen sopivaa opetusta ja edetä tarvittaessa opinnoissaan yksilöllisesti. Tämä edellyttää opetuksen eriyttämistä, jota myös perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.