dc.contributor.author | Heinonen, Henna | |
dc.date.accessioned | 2021-02-12T08:34:55Z | |
dc.date.available | 2021-02-12T08:34:55Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Heinonen, H. (2021). Lausepaino-ongelmia : ääntämisen ymmärrettävyyteen voi vaikuttaa se, mitä painottaa ja miten. <i>Kieli, koulutus ja yhteiskunta</i>, <i>12</i>(1). <a href="https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-helmikuu-2021/lausepaino-ongelmia-aantamisen-ymmarrettavyyteen-voi-vaikuttaa-se-mita-painottaa-ja-miten" target="_blank">https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-helmikuu-2021/lausepaino-ongelmia-aantamisen-ymmarrettavyyteen-voi-vaikuttaa-se-mita-painottaa-ja-miten</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_51463059 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/74115 | |
dc.description.abstract | Tässä artikkelissa tiivistän väitöskirjani neljän osatutkimuksen pääteemat ja tulokset. Väitöskirjani sijoittuu soveltavan kielitieteen oppiaineeseen, ja sen on tarkoitus hyödyttää kieltenopetusta ja ääntämisenoppimista. Väitöstutkimuksessani syvennyin suomenkielisen puhuman ruotsin ääntämiseen ja sen ymmärrettävyyteen. Aihe on kiinnostava, sillä helposti ymmärrettävää ääntämistä on jo pidempään pidetty sopivana tavoitteena kielten opiskelussa. Mikä ääntämisestä sitten tekee helposti ymmärrettävää? Kysymykseen ei aivan helposti löydy vastausta, mutta väitöstutkimukseni avulla vastaus alkaa hahmottua. | fi |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto | |
dc.relation.ispartofseries | Kieli, koulutus ja yhteiskunta | |
dc.relation.uri | https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-helmikuu-2021/lausepaino-ongelmia-aantamisen-ymmarrettavyyteen-voi-vaikuttaa-se-mita-painottaa-ja-miten | |
dc.rights | CC BY 4.0 | |
dc.title | Lausepaino-ongelmia : ääntämisen ymmärrettävyyteen voi vaikuttaa se, mitä painottaa ja miten | |
dc.type | contributionToPeriodical | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202102121543 | |
dc.contributor.laitos | Kieli- ja viestintätieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Language and Communication Studies | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalArticle | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_2cd9 | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.relation.issn | 1799-0181 | |
dc.relation.numberinseries | 1 | |
dc.relation.volume | 12 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Kieliverkosto ja kirjoittaja, 2021 | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.subject.yso | kielen oppiminen | |
dc.subject.yso | ymmärrettävyys | |
dc.subject.yso | ääntäminen | |
dc.subject.yso | ruotsi toisena kielenä | |
dc.subject.yso | kieltenopetus | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p24061 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p13704 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p7303 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p24614 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p38117 | |
dc.rights.url | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.type.okm | D1 | |