Disciplinary Versus Institutional Approaches, Higher Education
Välimaa, J. (2020). Disciplinary Versus Institutional Approaches, Higher Education. In P. N. Teixeira, J. C. Shin, M. Klemenčič, G. Goastellec, A. Amaral, A. Magalhães, E. Choi, H. De Wit, F. Hunter, L. Rumbley, L. Unangst, T. Nokkala, J. Välimaa, B. Stensaker, P. Langa, G. Mohamedbhai, R. Yang, E. Balbachevsky, A. Bernasconi, & B. M. Kehm (Eds.), The International Encyclopedia of Higher Education Systems and Institutions. Springer. https://doi.org/10.1007/978-94-017-8905-9_327
Tekijät
Toimittajat
Päivämäärä
2020Tekijänoikeudet
© 2020 Springer
Institutional perspectives focus on HEIs as organisations and disciplinary perspectives focus on HEIs as cultural entities. This entry discusses the strengths and weaknesses of cultural and institutional approaches to higher education and higher education research.
Julkaisija
SpringerEmojulkaisun ISBN
978-94-017-8904-2Kuuluu julkaisuun
The International Encyclopedia of Higher Education Systems and InstitutionsAsiasanat
agent theory disciplinary cultures historical institutionalism institutional culture new institutionalism rational choice institutionalism resource dependence theory sociological institutionalism systems of higher education institutionalismi korkeakoulut instituutiot toimintakulttuuri korkeakoululaitos tieteensosiologia tiedeyhteisöt
Alkuperäislähde
http://www.springer.com/la/book/9789401789042Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/42328958
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Developing a metatheoretical framework for second language development : a cultural-historical theory and dynamic systems theory perspective
Karimi-Aghdam-Ordaklou, Saeed (University of Jyväskylä, 2017)The main aim of this article-based dissertation is to construct and articulate a dialectical metatheoretical architecture for the study of second language development termed Purposive-Historical Systems Theory (PHiST) ... -
Collaborative Leadership in the Institution of Higher Education : A Sociocultural Context of Pakistan
Shaikh, Shabnam A.; Lämsä, Anna-Maija; Heikkinen, Suvi (SAGE Publications, 2023)The need for collaborative leadership to advance knowledge sharing, novel ideas, inclusion and employee engagement has increased in modern organizations, with the aim being to make organizations more effective and responsible. ... -
Järjestödemokratia ja ammatillinen johtaminen suomalaisten sosiaali- ja terveysjärjestöjen myytteinä ja seremonioina
Ruuskanen, Petri; Lind, Kimmo; Peltosalmi, Juha (Terveyden ja hyvinvoinnin laitos, 2023)Yhdistyslaissa korostuu toiminnan jäsenvaltaisuus. Toimintaympäristön muutos on kuitenkin johtanut ammatillistumiseen, ja palkattujen toimihenkilöiden asema on korostunut. Artikkelissa pohditaan, onko jäsendemokratiasta ... -
Non-IFRS and changes in accounting institutions : Lessons from Nokia
Rautiainen, Antti; Järvenpää, Marko; Mättö, Toni (SAGE Publications, 2022)We analyse the lessons learned from Nokia to illustrate the changing focus in accounting and organisational practices that affect the perceptions of relevant accounting work and the key measures of success. In the course ... -
Economic Degrowth and the Collapse of Institutional Order : Theory and Propositions
Lamberg, Juha-Antti; Nykänen, Nooa; Taskinen, Jarmo (Suomalainen tiedeakatemia, 2022)Integrating insights from new institutional economics and studies on the collapse of past empires, we sketch a process model that links economic degrowth to the collapse of institutional orders. Our thought experiment ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.