Estimating Programming Exercise Difficulty using Performance Factors Analysis
Tirronen, V., & Tirronen, M. (2020). Estimating Programming Exercise Difficulty using Performance Factors Analysis. In FIE 2020 : Proceedings of the 50th IEEE Frontiers in Education Conference. IEEE. Conference proceedings : Frontiers in Education Conference. https://doi.org/10.1109/FIE44824.2020.9274142
Julkaistu sarjassa
Conference proceedings : Frontiers in Education ConferencePäivämäärä
2020Tekijänoikeudet
© IEEE 2020
This Work in Progress Paper studies student and exercise modelling based on pass/fail log data gathered from an introductory programming course. Contemporary education capitalizes on the communications technology and remote study. This can create distance between the teacher and students and the resulting lack of awareness of the difficulties students encounter can lead to low student satisfaction, dropout and poor grades. In many cases, various technological solutions are used to collect individual exercise submissions, but there are little resources for indexing or modelling the exercises in depth. Exercise specific feedback from students may not be easily obtainable either. In the present study, we attempt to create student-exercises models solely on pass/fail log data by using statistical techniques. We conclude that such data is insufficient for student modelling, but that it can be used to credibly estimate the difficulty of programming exercises.
Julkaisija
IEEEEmojulkaisun ISBN
978-1-7281-8962-8Konferenssi
Frontiers in Education ConferenceKuuluu julkaisuun
FIE 2020 : Proceedings of the 50th IEEE Frontiers in Education ConferenceISSN Hae Julkaisufoorumista
1539-4565Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/47287260
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Aikuisopiskelijoiden opintojen aikainen ohjaus
Rantanen, Virpi (2024)Ammattikorkeakouluopiskelijoista monet ovat työuransa eri vaiheissa olevia aikuisopiskelijoita. Opintojen, työssäkäynnin ja perhe-elämän yhteensovittaminen aiheuttaa aikuisopiskelijoille tasapainoilua eri elämänalueiden ... -
The Quality of Maternal Homework Involvement : The Role of Adolescent and Maternal Factors
Tunkkari, Mari; Aunola, Kaisa; Hirvonen, Riikka; Silinskas, Gintautas; Kiuru, Noona (Wayne State University Press, 2021)This study examined adolescent and maternal factors of the quality of maternal homework involvement and the extent to which the factors predicted adolescents' subsequent achievement through adolescents' and mothers' ... -
Exploring students’ identity development from the perspective of study difficulties
Isomottonen, Ville; Hamalainen, Ville; Clark, Jennifer; Lappalainen, Vesa (IEEE, 2020)This work-in-progress paper in research category reports preliminary findings on how students taking introductory computing courses develop identity from the perspective of study difficulties. The motivation was that ... -
Yliopisto-opiskelijan opiskeluhyvinvoinnin tukeminen ohjauksella
Aho, Johanna (2013) -
Ilmiölähtöisen oppimiskokonaisuuden suunnittelutaito opettajaopiskelijan geneeriseksi ammattitaidoksi ILO-suunnittelumallin avulla
Lähdesmäki, Sirkku (Suomen kouluhistoriallinen seura, 2022)Lectio praecursoria kasvatustieteen väitöskirjaan Ilmiölähtöisen oppimiskokonaisuuden suunnitteluun ohjaavan mallin kehittäminen ILO-suunnitteluprosessin malliksi opettajaopiskelijoiden opetusharjoittelussa, Jyväskylän ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.