"Let the games begin" : second language strategies in a business game
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Teachers' effect on learners' willingness to communicate in L2
Kuutila, Nita (2014)Kielenopetuksen tutkimuksessa sekä pedagogiikassa on viime vuosina korostettu merkityksellistä viestintää, minkä johdosta myös oppijan halu viestiä vieraalla kielellä on noussut alan tutkimuksessa keskiöön. Kasvavasta ... -
Valuing Variability: Dynamic Usage-based Principles in the L2 Development of Four Finnish Language Learners
Lesonen, Sirkku (2020)The general aim of this study is to trace the second language (L2) development of four beginner learners of Finnish over one academic year from a dynamic usage-based perspective. Contrary to many previous studies, this ... -
Friend or foe? : attitudes to and beliefs about English in Finland expressed by Finnish as a second language learners
Malessa, Eva (2011)Tutkin pro gradu -työssäni S2-oppijoiden käsityksiä englannin kielen käytöstä ja asemasta Suomessa. Aiemmat tutkimukset englannin kielen käytöstä ja asemasta Suomessa ovat keskittyneet suomalaisten äidinkielenpuhujien ... -
Do it yourself : a material package for encouraging self-direction in upper secondary school language learning
Salmi, Lilja (2016)Opiskelijoiden itseohjautuvan kielenoppimisen tukeminen on usein yksittäisen kielenopettajan vastuulla, eikä materiaaleja tämän prosessin avustamiseen ole aina helposti saatavilla. Itseohjautuvan oppimisen tärkeys on ... -
The Corpus of Advanced Learner Finnish (LAS2): Database and toolkit to study academic learner Finnish
Ivaska, Ilmari (Centre for Applied Language Studies, University of Jyväskylä, 2014)This paper introduces the Corpus of Advanced Learner Finnish (LAS2), one of the existing corpora of learner Finnish. The corpus was started at the University of Turku in 2007, and the initial motivation for its collection ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.