‘It is important at this point to make clear that this study is not “anti-iPad”’ : Ed-Tech speak around iPads in educational technology research
Mertala, P. (2021). ‘It is important at this point to make clear that this study is not “anti-iPad”’ : Ed-Tech speak around iPads in educational technology research. Learning, Media and Technology, 46(2), 230-242. https://doi.org/10.1080/17439884.2021.1868501
Julkaistu sarjassa
Learning, Media and TechnologyTekijät
Päivämäärä
2021Tekijänoikeudet
© 2020 Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group
This position paper contributes to the field of critical educational technology (Ed-Tech) research by providing empirical evidence for the qualities of the phenomenon known as Ed-Tech speak. The research question, how does Ed-Tech speak in research articles about Apple's iPad contribute to promoting and validating the importance and utility of the iPad for teaching and learning, is addressed by applying critical genre analysis to investigate empirical research articles discussing the use of iPads in institutional education. As a result, four categories were formed: the self-evident importance of iPads, overgeneralization of references, the use of strong reporting verbs (to boost weak references), and the use of boosting devices when discussing the findings. Possible explanations for the existence of Ed-Tech speak in research articles are offered.
Julkaisija
RoutledgeISSN Hae Julkaisufoorumista
1743-9884Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/47840842
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
A modern Pearl Harbor : a critical metaphorical analysis of news reporting the war in Afganistan
Helenius, Satu (2002) -
Heroes or villains? : a critical discourse analysis of climate change discourses in logging-related editorials of Maaseudun Tulevaisuus
Rautio, Sofia (2020)Metsät ovat olennainen osa ilmastonmuutoksen hillintää Suomessa, ja niiden hoitomenetelmät vaikuttavat suuresti hiilinielujen ja -varastojen laajuuteen. Suomen metsät ovat suurimmalta osin yksityisesti omistettuja, joten ... -
“Red-haired teacher slain” : critical discourse analysis of news reportings in the case of Roseann Quinn
Toivakka, Justiina (2020)Saamme suuren osa informaatiosta erilaisten uutisväylien kautta. Vaikka perinteisten sanomalehtien ja muiden vastaavien uutisjulkaisujen merkitys tiedonvälittäjinä on vähentynyt viime vuosina digitaalisten uutisten myötä, ... -
Representation of teenage girls in Seventeen
Kaipainen, Roosa (2019)Vaikka sosiaalisen median usein ajatellaan hallitsevan nuorten elämää, myös niin sanottua perinteistä mediaa edustavat nuortenlehdet ovat edelleen suosittuja etenkin nuorten naisten keskuudessa. Aikakauslehti ei ole ... -
Constructing gender and sexuality in a teachers' guide of health education
Suviranta, Ilona (2020)This study aims to find out how gender and sexuality are constructed in a teachers’ guide of health education. Sexuality and gender complex and interconnected concepts that intersect with power, race, and class as well. ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.