Vaikuttajamarkkinoinnin rooli Z-sukupolven kuluttajakäyttäytymisessä
Kuluttajakäyttäytyminen on ollut suurten digitaalisten muutosten keskellä varsinkin 2000-luvun vaihteen jälkeen. Perinteisestä markkinoinnista on siirrytty digitaaliseen markkinointiin, joka on sekin saanut omat erityispiirteensä. Vaikuttajamarkkinoinnista on 2010-luvulla kehittynyt paljon käytetty digimarkkinoinnin muoto, joka tehoaa ja tavoittaa varsinkin nuoremmat ikäluokat. Tässä tutkielmassa halutaan kartoittaa kulutta-jakäyttäytymisen ja markkinoinnin uusia muotoja sekä trendejä, ja erityisesti tutkia Z-sukupolven suhdetta sosiaaliseen mediaan ja vaikuttajamarkkinointiin. Tutkielmaa varten suoritettiin fokusryhmähaastatteluina tutkimus, jolla saatiin syvempää tietoa Z-sukupolven käyttäytymisestä vaikuttajamarkkinoinnin tiimoilta.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29740]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Sosiaalisen eWOM-viestinnän vaikutukset Z-sukupolven ostopäätöksiin TikTokissa
Oikarinen, Iida (2023)Sosiaalisen median yleistymisen myötä perinteinen word-of-mouth (WOM) on muuttunut elektroniseen ja sosiaaliseen viestintämuotoonsa, mitä kutsutaan sosiaaliseksi eWOM:iksi. Sosiaalinen eWOM on sosiaalisessa mediassa tapahtuva ... -
Sanoista teoiksi : Z-sukupolven ympäristöystävällisen kuluttamisen ajurit ja esteet verkkokaupassa
Patama, Sofia (2023)Tämän tutkielman tarkoituksena on tarkastella Z-sukupolven ympäristöystävällistä kuluttamista ja sen ajureita ja esteitä verkkokaupassa. Ajurien ja esteiden avulla tutkielma pyrkii löytämään keinoja kuroa umpeen kuilua ... -
Z-sukupolven motivaatio kestävään Second Hand -kulutukseen C2C -verkkoalustan kautta
Tuomainen, Tessa (2023)Tämän tutkielman tarkoituksena on tarkastella Z-sukupolven motivaatiota kestävään kulutukseen ja erityisesti verkon kautta tapahtuvaan C2C Second Hand-kulutukseen. Pyrkimyksenä on myös laajentaa tietämystä kuluttamisessa ... -
Yritysaktivismi Z-sukupolven kuluttajien näkökulmasta
Väänänen, Natalia (2022)Yritysaktivismi on nouseva trendi, jonka monet yritykset sisällyttävät markkinointiinsa. Sen kautta yritykset ottavat kantaa yhteiskunnallisiin asioihin ja pyrkivät yleensä saamaan aikaan jonkinlaista muutosta. Yritysten ... -
Z-sukupolven käsityksiä lifestyle-vaikuttajien uskottavuudesta ruokavaikuttajina
Aarnivuo, Pauliina (2021)Sosiaalisen median lifestyle-vaikuttajien potentiaali on nähty elintarvikealalla, ja yritykset hyödyntävätkin tällaisia vaikuttajia markkinoidessaan etenkin runsaasti prosessoitua ruokaa nuorille. Tietoa puuttuu kuitenkin ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.