University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Pro gradu -tutkielmat > View Item

Vaikuttajamarkkinoinnin rooli Z-sukupolven kuluttajakäyttäytymisessä

Thumbnail
View/Open
540.7 Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Eskelinen, Henri
Date
2020
Discipline
MarkkinointiMarketing
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.

 
Kuluttajakäyttäytyminen on ollut suurten digitaalisten muutosten keskellä varsinkin 2000-luvun vaihteen jälkeen. Perinteisestä markkinoinnista on siirrytty digitaaliseen markkinointiin, joka on sekin saanut omat erityispiirteensä. Vaikuttajamarkkinoinnista on 2010-luvulla kehittynyt paljon käytetty digimarkkinoinnin muoto, joka tehoaa ja tavoittaa varsinkin nuoremmat ikäluokat. Tässä tutkielmassa halutaan kartoittaa kulutta-jakäyttäytymisen ja markkinoinnin uusia muotoja sekä trendejä, ja erityisesti tutkia Z-sukupolven suhdetta sosiaaliseen mediaan ja vaikuttajamarkkinointiin. Tutkielmaa varten suoritettiin fokusryhmähaastatteluina tutkimus, jolla saatiin syvempää tietoa Z-sukupolven käyttäytymisestä vaikuttajamarkkinoinnin tiimoilta.
Keywords
vaikuttajamarkkinointi sosiaalinen media markkinointi kuluttajakäyttäytyminen digitaalinen markkinointi z-sukupolvi
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202012117066

Metadata
Show full item record
Collections
  • Pro gradu -tutkielmat [23934]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Engaging with generation Z : from face-to-face interactions to online communities 

    Mäkitalo, Anni (2020)
    Tämän tutkielman tavoitteena on ymmärtää sukupolvi Z:n, ja erityisesti 13-15 vuotiaiden nuorten tarpeita ja asenteita digitaalisessa ympäristössä, jotta organisaatiot voisivat paremmin tavoittaa ja sitouttaa nuoret ...
  • Yritysaktivismi Z-sukupolven kuluttajien näkökulmasta 

    Väänänen, Natalia (2022)
    Yritysaktivismi on nouseva trendi, jonka monet yritykset sisällyttävät markkinointiinsa. Sen kautta yritykset ottavat kantaa yhteiskunnallisiin asioihin ja pyrkivät yleensä saamaan aikaan jonkinlaista muutosta. Yritysten ...
  • Z-sukupolven käsityksiä lifestyle-vaikuttajien uskottavuudesta ruokavaikuttajina 

    Aarnivuo, Pauliina (2021)
    Sosiaalisen median lifestyle-vaikuttajien potentiaali on nähty elintarvikealalla, ja yritykset hyödyntävätkin tällaisia vaikuttajia markkinoidessaan etenkin runsaasti prosessoitua ruokaa nuorille. Tietoa puuttuu kuitenkin ...
  • Social media usage among generation Z in a sport event 

    Heiskanen, Elina (2022)
    Social media in today’s world continues to grow its popularity. Its use is no more limited to a specific time or place making it a new element in everything that we do. This Master’s Thesis examines social media use in a ...
  • The impact of influencer credibility on purchase intention in the endorsement of sustainable products 

    Kiss, Réka (2021)
    Influencer marketing has been on the rise in recent years, and most brands have collaborated with social media influencers. Hence, scholars have studied the topic focusing on the effects of influencer credibility on brand ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre