Mediaatio : mitä se on?
Salo, O.-P., Kajander, K., Kantelinen, R., & Wallinheimo, K. (2020). Mediaatio : mitä se on?. Tempus, 55(6), 12-13.
Julkaistu sarjassa
TempusPäivämäärä
2020Tekijänoikeudet
© Suomen kieltenopettajien liitto ry. 2020
Mediaatio on merkitysten välittämistä ja rakentavaa vuorovaikutusta. Mediaatiotaitoja on harjoiteltu kieltenopetuksessa jo pitkään - nyt ne on koottu yhden käsitteen alle.
Julkaisija
Suomen kieltenopettajien liitto SUKOL ryISSN Hae Julkaisufoorumista
0355-8053Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/47261400
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Dialogical view on learner agency of immigrant pupils : a case study of the learners of Finnish as L2
Sun, Dukkeum; Ruohotie-Lyhty, Maria Elina (Routledge, 2022)This study explores the dialogical nature of agency when two immigrant pupils, who are learning Finnish as their new target language, are authoring their selves. Bakhtin’s dialogism was the inspiration for this examination ... -
Knowing matters : how students address lack of knowledge in bilingual classroom interaction
Jakonen, Teppo (University of Jyväskylä, 2014) -
Kielenoppija tarvitsee mediaation taitoja ja avaran käsityksen kääntämisestä
Kinnunen, Tuija; Koskinen, Kaisa; Koponen, Maarit (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2021)Pohdimme kirjoituksessamme, mitkä ajatukset kääntämisestä olisivat tärkeitä kieltenopettajille ja kielenoppijoille. Tarkastelemme käännöstieteen näkökulmasta, miksi mediaatio on tärkeä osa eurooppalaista viitekehystä ... -
Peer interaction, mediation, and a view of teachers as creators of learner L2 development
Poehner, Matthew E.; Leontjev, Dmitri (Wiley-Blackwell, 2023)SLA researchers in a variety of theoretical traditions have argued that interaction is essential to supporting learner L2 (second/foreign language) development. While L2 research informed by sociocultural theory has generally ... -
Aikuisten kielenoppijoiden vuorovaikutuskompetenssin kehittyminen luokkahuoneen ulkopuolisissa oppimisympäristöissä
Lilja, Niina; Eilola, Laura; Jokipohja, Anna-Kaisa; Piirainen-Marsh, Arja (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2023)There are more newcomers to Finland than ever before. One of the biggest challenges for language education is to develop pedagogical methods that facilitate adult learners’ access to social encounters in Finnish and help ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.