The utilization of crowdsourcing in video game development in the Finnish video game industry
Tekijät
Päivämäärä
2020Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Crowdsourcing is a tool which enables businesses and organizations to tap into the power and knowledge of the crowd by outsourcing tasks normally taken on by in-house resources. By utilizing the crowd, it is possible to initiate software development projects with lesser needs for in-house resources and to utilize creative, quick, and effective task solving capabilities. The creation of value is one of the most important aspects for any business. Value co-creation remains an increasingly emergent and important trend in various markets. Despite the positive results and major possibilities to create value for organizations, businesses and their customers, crowdsourcing seems to have been underutilized in the context of the Finnish gaming industry, due to the lack of available in-formation online. The concept of value remains complex, intangible, and often subjective, but extremely important for any business to understand, and the value creating properties of crowdsourcing remain relatively sparsely studied. This study aims to find out how crowdsourcing activities can create additional value in game development projects of Finnish game studios and organizations. The aim of this study is to spread information of the phenomenon of crowdsourcing and to help businesses realize, how and when crowdsourcing could be utilized in a game development project, by creating a conceptual framework depicting the crowdsourcing process, critical success factors, value creation and perception of value for game studios, organizations, related third party operators and customers.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29561]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Value co-creation for smart villages : the institutionalization of regional service ecosystems
Lumivalo, Juuli; Päivärinta, Tero; Tuunanen, Tuure (Edward Elgar Publishing, 2023)Building a versatile portfolio of public and private digital-enabled services is vital in rural and sparsely populated regions, where traditional market mechanisms alone cannot guarantee the availability of essential ... -
Info screens as instruments for value co-creation : case: vehicle inspection industry
Koskela, Sanna (2016)Tämän tutkielman tavoitteena on tutkia miten arvo on yhteisluotu autokatsastusasemilla infotaulujen, uusin käyttöönotettu teknologia markkinoinnissa ja palvelun tuottamisessa tapauksen yrityksellä, kautta positiivisen ... -
Improving service business activities in manufacturing industry through value co-creation : a case of a multinational machine manufacturing company
Korppi, Saara (2022)Tämä Pro Gradu tutkielma tutkii arvon yhteisluonnin muodostumista huoltoliiketoiminnan eri aktiviteeteissa. Tutkielma hyödyntää palvelukeskeistä logiikkaa viitekehyksenä tutkiakseen, kuinka arvon yhteisluonti muodostuu ... -
Impact of value co-creation and co-destruction for digital consumer services : a case study on activity tracking solutions
Raatikainen, Pasi (2018)Tässä tutkielmassa tarkastellaan nykyistä markkinoiden tilannetta, jossa digitaalisen palvelut ovat muodostuneet merkittäväksi, ja merkitykseltään yhä kasvavaksi tuoteryhmäksi. Uusia digitaalisia sovelluksia, jotka hyödyntävät ... -
Micro-Level Mechanisms to Support Value Co-Creation for Design of Digital Services
Tuunanen, Tuure; Lumivalo, Juuli; Vartiainen, Tero; Zhang, Yixin; Myers, Michael D. (SAGE Publications, 2023)This study identifies micro-level value co-creation mechanisms that support the design of digital services. As services are now becoming digital—or at least digitally enabled—how to design digital services that enable value ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.