Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorSyynimaa, Nestori
dc.contributor.advisorSeppänen, Ville
dc.contributor.authorToivoniemi, Maria
dc.date.accessioned2020-12-10T06:03:02Z
dc.date.available2020-12-10T06:03:02Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/73071
dc.description.abstractTietosuoja-asetus ja uusi maksupalveludirektiivi ovat muutamien viime vuosien aikana olleet laajoja lakimuutoksia, joiden vaikutusta asiakaskokemukseen ja digitaalisiin pankkipalveluihin ei juurikaan ole tutkittu. Tässä tutkielmassa tutkitaan laadullisella sisällönanalyysillä näiden oikeuslähteiden yhteyttä asiakaskokemukseen ja vaikutuksia digitaalisiin pankkipalveluihin yksittäisen palvelun, yksittäisen palveluntarjoajan ja koko toimialan näkökulmasta. Analyysin perusteella aineisto on yhdistettävissä viiteen aiemmassa tutkimuksessa löydettyyn asiakaskokemuksen elementtikategoriaan: viestintä, prosessi, teknologia, tunnelmallisuus ja tuote- ja palveluvuorovaikutus. Vaikutuksen yksittäiseen palveluun liittyvät asiakkaan suorittamiin toimenpiteisiin ja tietoturvaan. Yksittäisen palveluntarjoajan näkökulmasta vaikutukset kohdistuvat liiketoiminnan aloittamiseen ja ylläpitoon liiketoimintasuunnitelman vaatimuksista tietoturvaan. Koko toimialaa koskeva muutos on koko toimialan laajuinen toiminnan viitekehys sekä merkittävin ja ilmiselvin vaikutus eli muutos.fi
dc.description.abstractThe General Data Protection Regulation and the Payment Services Directive II are the two changes in law that have been featured in the media. The research of their effects on customer experience and digital banking services is still quite scarce. The purpose of this thesis is to do a qualitative research analysis of these two sources of law and try to find their connection to customer experience, and their effects on digital banking services from three different point-of-views: a service, a service provider, and the industry. Based on the analysis and utilizing previous studies, the material can be connected to customer experience through five customer experience touch point elements: communication, process, technology, atmosphere, and product interaction. Based on the analysis, the effects on a service are connected to the actions a customer has to make in order to proceed with completing a task and information security of the service. The effects to a service provider are focused on starting and maintain the business providing requirements from producing a business plan to information security. The effect for the whole industry is that the sources of law provide a frame of reference for different business departments and the most notable and obvious, change.en
dc.format.extent71
dc.language.isofi
dc.subject.otherdigitaaliset pankkipalvelut
dc.subject.otherlaadullinen sisällönanalyysi
dc.subject.othertietosuoja-asetus
dc.subject.otheruusi maksupalveludirektiivi
dc.titleGDPR-asetuksen ja PSD2-direktiivin vaikutukset digitaalisiin pankkipalveluihin ja asiakaskokemukseen
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202012107011
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysoasiakaskokemus
dc.subject.ysopankkipalvelut


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot