Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorKarjaluoto, Heikki
dc.contributor.authorKoivisto, Anni
dc.date.accessioned2020-12-04T06:40:50Z
dc.date.available2020-12-04T06:40:50Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/72974
dc.description.abstractSosiaalinen media on alati kasvava median muoto, jonka huomioiminen markkinoinnin kontekstissa on yhtä tärkeämpää niin liikkeenjohdolle kuin akateemiselle tutkimuksellekin. Osittain sosiaalisen median kasvun kautta julkisuuden henkilöiden voima vaikuttaa seuraajiinsa ja heidän mielipiteisiinsä on luonut uuden tehokkaan viestintäväylän yrityksille. Sosiaalinen media on tuonut julkisuuden henkilöt lähemmäksi kuluttajia mahdollistamalla päivittäisen sisällön jakamisen. Tämän tutkielman tarkoituksena oli saada uutta tietoa siitä, millaisia suhteita nuoret y-sukupolveen kuuluvat naiskuluttajat muodostavat sosiaalisen median vaikuttajien kanssa. Tarkoituksena oli myös selvittää sitä, millaisia tekijöitä nämä suhteet ovat kuluttajien kokemassa lähteen uskottavuudessa sekä miten suhteet mahdollisesti ovat tekijöinä ostoaikomuksen- ja päätöksen muodostumisessa. Tutkimus toteutettiin laadullisena tutkimuksena ja aineisto kerättiin teemahaastatteluilla yhteensä viideltä kuluttajalta. Tulosten mukaan sosiaalinen median on suuri osa kuluttajien päivittäistä elämää ja he ovat muodostaneet suhteita seuraamiinsa sosiaalisen median vaikuttajiin. Suhteet ovat erittäin suurelta osin parasosiaalisia eli yksipuolisia, sillä niihin ei kuulu kommentointi tai muu vuorovaikutus, joka mahdollistaisi todellisen vuorovaikutussuhteen. Tuloksista ilmenee myös, että kuluttajilla on positiivinen asenne sosiaalisen median kautta vastaanotettuja kaupallisia viestejä kohtaan. He myös kokevat pitkään seuraamansa ja tutuiksi kokemansa sosiaalisen median vaikuttajat luotettavammiksi suosittelijoiksi ja muodostetuilla suhteilla on siten vaikutusta ostoaikomuksen heräämiseen.fi
dc.format.extent62
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofi
dc.subject.othervaikuttajamarkkinointi
dc.subject.otherparasosiaalinen suhde
dc.titleNuorten naiskuluttajien sosiaalisen median vaikuttajiin muodostamat suhteet vaikuttajamarkkinoinnin kontekstissa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202012046924
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.laitosBusiness and Economicsen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineMarkkinointifi
dc.contributor.oppiaineMarketingen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi20423
dc.subject.ysososiaalinen media
dc.subject.ysomarkkinointi
dc.subject.ysokuluttajat
dc.subject.ysonuoret
dc.subject.ysoy-sukupolvi
dc.subject.ysovaikuttaminen
dc.subject.ysoostopäätökset
dc.subject.ysokuluttajakäyttäytyminen
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot