dc.contributor.advisor | Kyppö, Jorma | |
dc.contributor.author | Mengus, Mikael | |
dc.date.accessioned | 2020-11-30T11:57:23Z | |
dc.date.available | 2020-11-30T11:57:23Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/72877 | |
dc.description.abstract | Liikuntateknologiat ovat yleistyneet huomattavasti viimeisten kymmenien vuosien ajan. Kiitos GPS:än yleistymisen, sekä teknologian halventumisen, lähes kuka tahansa voi omistaa älylaitteen, joka toimii samalla liikunnan apuvälineenä. Tässä kirjallisuuskatsauksena toteutetussa tutkielmassa selvitettiin, liikuntateknologioiden muodot, niiden käyttö, sekä käyttäjät. Tutkielmassa myös selvitettiin pelillistämisen ominaisuuksia, sekä tulevaisuuden applikaatioita. Tutkielman tuloksena huomattiin liikuntateknologian olevan hyödyksi monelle, varsinkin pelillistetyssä muodossa. Tulevaisuudessa voidaankin nähdä liikuntateknologioiden yleistyvän ja ottavan seuraavia kehitysaskelia esimerkiksi biofyysisten mittareiden muodossa. | fi |
dc.description.abstract | Sports technologies have gained popularity significantly over the past decades. Thanks to GPS getting more popular and technology getting cheaper, almost anyone can own a smartphone, which works as a helping tool for sports. In this study we have analyzed the different types of sports technologies, their use and users. The study also analyzed the attributes of gamification and future applications of sports technologies. In the study we have found out that there are many kinds of technology users and that gamification helps in technology use. In the future it is easy to see sports technologies gain even more populari-ty and taking steps towards other stages as in biophysical analyzation. | en |
dc.format.extent | 34 | |
dc.language.iso | fi | |
dc.subject.other | urheiluteknologia | |
dc.title | Liikuntateknologiat ja niiden käyttö | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202011306839 | |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintyö | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Tietojärjestelmätiede | fi |
dc.contributor.oppiaine | Information Systems Science | en |
dc.rights.copyright | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights.copyright | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.contributor.oppiainekoodi | 601 | |
dc.subject.yso | pelillistäminen | |
dc.subject.yso | liikuntateknologia | |
dc.subject.yso | liikunta | |
dc.subject.yso | urheilu | |
dc.subject.yso | teknologia | |
dc.subject.yso | fyysinen aktiivisuus | |
dc.subject.yso | sulautettu tietotekniikka | |
dc.subject.yso | askelmittarit | |