Kuin virtuaalinen ystävä : YouTube-tähtien fanittamisen ytimessä on kokemus läheisestä yhteydestä tubettajan kanssa
Reinikainen, H. (2020, 22.10.2020). Kuin virtuaalinen ystävä : YouTube-tähtien fanittamisen ytimessä on kokemus läheisestä yhteydestä tubettajan kanssa. Näkökulma / Nuorisotutkimusseura. Fanikulttuuri.Nyt. https://www.nuorisotutkimusseura.fi/nakokulma61
Julkaistu sarjassa
Näkökulma / Nuorisotutkimusseura. Fanikulttuuri.NytTekijät
Päivämäärä
2020Oppiaine
Viestinnän johtaminenApplied or integration/application scholarshipCorporate CommunicationApplied or integration/application scholarshipTekijänoikeudet
© Kirjoittaja & Nuorisotutkimusseura, 2020
Tubettajat ovat nousseet 2010-luvulla monien suomalaisten lasten ja nuorten ihailun kohteeksi. Tubettajat ovat usein nuoria itsekin, mutta kykenevät vetämään sosiaalisen median kanaviensa ääreen yleisömääriä, joiden edessä moni perinteinen media kalpenee. Seuraajat saattavat kokea voimakkaita yhteyden kokemuksia suosikkitubettajiensa kanssa, minkä vuoksi tubettajat kiinnostavat myös kaupallisia toimijoita.
Julkaisija
NuorisotutkimusseuraEmojulkaisun ISBN
2736-9439Asiasanat
Alkuperäislähde
https://www.nuorisotutkimusseura.fi/nakokulma61Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/47063166
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kauppakorkeakoulu [1345]
Rahoittaja(t)
Suomen AkatemiaRahoitusohjelmat(t)
Akatemiaohjelma, SALisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Lapset YouTubessa : 6.-luokkalaiset tubettajuutta ja kaupallista yhteistyötä tarkastelemassa
Teinonen, Johanna; Seppänen, Viivi (2020)Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miksi 6.-luokkalaiset katsovat YouTubea ja millaisena he käsittävät tubettajuuden. Tutkimme myös, miten lapset pystyvät tunnistamaan ja tulkitsemaan vaikuttamisen keinoja ... -
"Mitähän tekemistä tälläkin oli urheilun kanssa?" : suomalaisen jalkapallokannattajan mediakuva
Hirvonen, Hinni (2022)Kansainvälisessä mediassa jalkapallofanit harvoin esiintyvät positiivisessa valossa. Kansainvälisissä jalkapallokannattajia käsittelevissä tutkimuksissa on havaittu, että media sortuu usein kannattajista kirjoittaessaan ... -
Ihmisen ja tekoälyn välisen vuorovaikutuksen ongelmat keskustelevassa käyttöliittymässä
Siivonen, Juuso (2018)Tekoälyn kehitys on kasvattanut tietokoneen kyvykkyyttä älykkäisiin toimintoihin. Yksi tekoälyn mahdollistama sovellutuskohde on keskusteleva käyttöliittymä, joka mahdollistaa käyttäjälle tietokoneen ohjaamisen luonnollisella ... -
Virtuaalisten yhteisöjen käytön vaikutus virtuaalisten identiteettien tunnistamiseen
Koivusaari, Juho (2009)Identiteetti, yhteisöt sekä asiantuntijuus nousevat esille uudelleen internetin palvelujen kehittymisen myötä. Yhteisöissä olevat käyttäjät ovat hyvin erilaisia kokemuksen ja taitojen puolesta. Yksi näistä taidoista on ... -
Keeping it real : authenticity and relatability in the videos of two YouTube animators
Partanen, Liisa (2020)Mahdollisimman autenttisen ja samaistuttavan kuvan luominen itsestä on yksi keinoista, joilla sosiaalisen median sisällöntuottajat voivat lisätä houkuttelevuuttaan kuluttajien silmissä. Sisällöntuottaja saa positiivisemman ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.