Consumer behavior and marketing in the e-commerce of cosmetics
Tekijät
Päivämäärä
2020Pääsyrajoitukset
Tekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat..
Verkkokaupan suosio on kasvanut kiihtyvästi useamman vuoden ajan. Kosmetiikan verkkokauppaa on tutkittu suppeasti aiemmissa tutkimuksissa, kuten myös sitä, miten asiakkaat saadaan ostamaan kosmetiikkaa verkkokaupan kautta. Tämän tutkimuksen tarkoitus on avata ihmisten ostokäyttäytymistä kosmetiikan verkkokaupassa ja etenkin sitä, kuinka erilaiset sähköiset markkinointikanavat toimivat, kun kyseessä on kosmetiikan verkkokauppa. Tutkimus on tehty määrällisenä tutkimuksena, johon osallistui 91 vastaajaa. Kysymykset kyselyyn on muodostettu kuluttajakäyttäytymisen teorian ja aiemman tutkimuksen pohjalta. Kysely tehtiin Webropol-kyselyohjelmistoa hyödyntäen ja sitä jaettiin sähköpostilla, jotta otoksesta saataisiin mahdollisimman laaja mahdollisimman lyhyessä ajassa.
Kyselyn tuloksia analysoitiin PSPP-ohjelmistolla, jonka kautta muodostettiin johtopäätökset tuloksista. Tutkimuksessa huomattiin, että erilaiset markkinointikanavat eroavat merkittävästi keskenään siinä, miten kanavat otetaan vastaan kuluttajien keskuudessa. Eniten halua ostaa loi erilaiset suositukset, arvostelut ja blogitekstit. Tehokkaimpana markkinointikeinona voitiin siis pitää käyttäjien kokemuksia kosmetiikkatuotteista.
Näiden tulosten perusteella verkkokauppaa perustaessa ja markkinoidessa on tärkeää miettiä, onko yrityksellä käytössä kosmetiikalle sopivat markkinointikanavat, ja onko tuote saanut jo tarpeeksi laajan ja uskollisen asiakaskunnan. Kosmetiikkatuotteita halutaan usein kokeilla ennen ostopäätöstä, joten verkkokauppaa markkinoidessa suositusten voima, joko tutun tai tuntemattoman ihmisen kautta on varsin suuri ja lisää kuluttajan luottamusta.
...
Online stores have increased their popularity significantly during the past few years. Only a small amount of research has been conducted about cosmetics online stores and how consumers are converted into buyers through cosmetics online stores. The purpose of this research is to provide insight to consumers’ purchasing behavior in cosmetics online stores and how different e-marketing channels can be utilized in acquiring buying customers. Quantitative research methods were utilized in this research. The questions of the questionnaire were formed based on previous research conducted regarding online consumer behavior. 91 people took part in the questionnaire. The questionnaire was constructed using Webropol and the link to the survey was circulated by email to obtain a large sample size in a short amount of time. The results were analyzed using PSPP-program, through which conclusions of the research were made. The results show that different marketing channels differ remarkably in the way that they are perceived by consumers. Consumers’ willingness to buy cosmetics online was most increased by recommendations, reviews and blogs. According to the results, the most efficient way of marketing was through user experiences. When launching a cosmetics online store it is important to consider whether the e-marketing channels implemented are suitable and whether the products have received a broad and loyal customer base. Often cosmetics need to be tried on before purchase. This makes the value of recommendation rather significant as it increases consumers’ trust.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29743]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Inbound marketing : practical aspects of promoting goods and services in e-commerce
Baranchenko, Yevhen; Aksom, Herman; Zhylinska, Oksana; Firsova, Svitlana; Datskova, Daryna (Sumy State University, 2019)This paper summarizes the features of the functioning of e-commerce in Ukraine. It has been proven that the activity of e-shops as important subjects of the e-commerce market is under-regulated. This leads to consumer ... -
"Just let me buy my thing!" : A survey study on consumers' perceptions of social influence in E-Commerce
Nevala, Emma (2023)Tämän tutkielma tutki sosiaalisen vaikuttamisen keinoja verkkokaupassa. Kuluttajien käyttäytymiseen vaikuttaminen on nykyään yleistä, mutta se ei ole saanut kaipaamaansa huomiota tutkimusmaailmassa. Etenkin tutkimus siitä, ... -
Social media and consumer power : Opportunities and challenges for digital marketing activities
Vollero, Agostino; Valentini, Chiara (Routledge, 2022)Social Media (SM) have not only become an important part of daily life for individuals, governments and organisations but have also transformed the way people work, learn, consume and socially interact. There are many SM ... -
Social eWOM in consumers´ decision-making process and the effect of COVID-19 pandemic on consumers´ social media behavior
Karjala, Pinja (2021)Sosiaalinen media on tänä päivänä olennainen osa kuluttajien päivittäistä yhteydenpitoa ja lisäksi se toimii arvokkaana tiedonlähteenä. Kuluttajat ottavat vaikutteita toisilta kuluttajilta ja enenevissä määrin vaikutteille ... -
Product information management challenges in B2B e-commerce : a case study in spare parts business
Mattila, Salla (2018)Tämän Pro gradu -tutkielman tarkoitus on selvittää, mitä tuotetiedonhallinnan haasteita yritystenvälisessä verkkokaupankäynnissä voi esiintyä. Tutkielma on toteutettu toimeksiantona teollisen valmistuksen yritykselle, joka ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.