University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Pro gradu -tutkielmat > View Item

Consumer behavior and marketing in the e-commerce of cosmetics

Icon
645.9 Kb

Authors
Ojanaho, Karoliina
Date
2020
Discipline
TietojärjestelmätiedeInformation Systems Science
Access restrictions
The author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities).
You can request a copy of this thesis here
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.

 
Verkkokaupan suosio on kasvanut kiihtyvästi useamman vuoden ajan. Kosmetiikan verkkokauppaa on tutkittu suppeasti aiemmissa tutkimuksissa, kuten myös sitä, miten asiakkaat saadaan ostamaan kosmetiikkaa verkkokaupan kautta. Tämän tutkimuksen tarkoitus on avata ihmisten ostokäyttäytymistä kosmetiikan verkkokaupassa ja etenkin sitä, kuinka erilaiset sähköiset markkinointikanavat toimivat, kun kyseessä on kosmetiikan verkkokauppa. Tutkimus on tehty määrällisenä tutkimuksena, johon osallistui 91 vastaajaa. Kysymykset kyselyyn on muodostettu kuluttajakäyttäytymisen teorian ja aiemman tutkimuksen pohjalta. Kysely tehtiin Webropol-kyselyohjelmistoa hyödyntäen ja sitä jaettiin sähköpostilla, jotta otoksesta saataisiin mahdollisimman laaja mahdollisimman lyhyessä ajassa. Kyselyn tuloksia analysoitiin PSPP-ohjelmistolla, jonka kautta muodostettiin johtopäätökset tuloksista. Tutkimuksessa huomattiin, että erilaiset markkinointikanavat eroavat merkittävästi keskenään siinä, miten kanavat otetaan vastaan kuluttajien keskuudessa. Eniten halua ostaa loi erilaiset suositukset, arvostelut ja blogitekstit. Tehokkaimpana markkinointikeinona voitiin siis pitää käyttäjien kokemuksia kosmetiikkatuotteista. Näiden tulosten perusteella verkkokauppaa perustaessa ja markkinoidessa on tärkeää miettiä, onko yrityksellä käytössä kosmetiikalle sopivat markkinointikanavat, ja onko tuote saanut jo tarpeeksi laajan ja uskollisen asiakaskunnan. Kosmetiikkatuotteita halutaan usein kokeilla ennen ostopäätöstä, joten verkkokauppaa markkinoidessa suositusten voima, joko tutun tai tuntemattoman ihmisen kautta on varsin suuri ja lisää kuluttajan luottamusta. ...
 
Online stores have increased their popularity significantly during the past few years. Only a small amount of research has been conducted about cosmetics online stores and how consumers are converted into buyers through cosmetics online stores. The purpose of this research is to provide insight to consumers’ purchasing behavior in cosmetics online stores and how different e-marketing channels can be utilized in acquiring buying customers. Quantitative research methods were utilized in this research. The questions of the questionnaire were formed based on previous research conducted regarding online consumer behavior. 91 people took part in the questionnaire. The questionnaire was constructed using Webropol and the link to the survey was circulated by email to obtain a large sample size in a short amount of time. The results were analyzed using PSPP-program, through which conclusions of the research were made. The results show that different marketing channels differ remarkably in the way that they are perceived by consumers. Consumers’ willingness to buy cosmetics online was most increased by recommendations, reviews and blogs. According to the results, the most efficient way of marketing was through user experiences. When launching a cosmetics online store it is important to consider whether the e-marketing channels implemented are suitable and whether the products have received a broad and loyal customer base. Often cosmetics need to be tried on before purchase. This makes the value of recommendation rather significant as it increases consumers’ trust. ...
 
Keywords
online consumer behavior e-marketing online consumer decision process e-trust verkkokauppa kuluttajakäyttäytyminen verkkoliiketoiminta digitaalinen markkinointi electronic commerce consumer behaviour electronic business digital marketing
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202011246738

Metadata
Show full item record
Collections
  • Pro gradu -tutkielmat [24525]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Inbound marketing : practical aspects of promoting goods and services in e-commerce 

    Baranchenko, Yevhen; Aksom, Herman; Zhylinska, Oksana; Firsova, Svitlana; Datskova, Daryna (Sumy State University, 2019)
    This paper summarizes the features of the functioning of e-commerce in Ukraine. It has been proven that the activity of e-shops as important subjects of the e-commerce market is under-regulated. This leads to consumer ...
  • Social media and consumer power : Opportunities and challenges for digital marketing activities 

    Vollero, Agostino; Valentini, Chiara (Routledge, 2022)
    Social Media (SM) have not only become an important part of daily life for individuals, governments and organisations but have also transformed the way people work, learn, consume and socially interact. There are many SM ...
  • Social eWOM in consumers´ decision-making process and the effect of COVID-19 pandemic on consumers´ social media behavior 

    Karjala, Pinja (2021)
    Sosiaalinen media on tänä päivänä olennainen osa kuluttajien päivittäistä yhteydenpitoa ja lisäksi se toimii arvokkaana tiedonlähteenä. Kuluttajat ottavat vaikutteita toisilta kuluttajilta ja enenevissä määrin vaikutteille ...
  • Investigating switching intention of e-commerce live streaming users 

    Ye, Dingyu; Liu, Fufan; Cho, Dongmin; Jia, Zhengzhi (Cell Press, 2022)
    As a new way of shopping, e-commerce live streaming (ELS) has gained unprecedented growth and popularity in the past years, especially in China. Because of the considerable rivalry in the ELS market, users frequently switch ...
  • Barriers to Responsible Consumption in e-Commerce : Evidence from Fashion Shoppers 

    Kemppainen, Tiina; Frank, Lauri; Makkonen, Markus; Oona-Iina Hyvönen (University of Maribor, 2021)
    This qualitative study investigates the barriers to responsible consumption in e-commerce from the online shoppers’ viewpoint. The purpose of the study is to increase our understanding of what prevents young adults from ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre