Yrittäjyyskasvatuksen pedagogisia lähtökohtia pohtimassa
Kyrö, P. (2001). Yrittäjyyskasvatuksen pedagogisia lähtökohtia pohtimassa. Aikuiskasvatus, ...(2/2001), 92-101. https://doi.org/10.33336/aik.93349
Published in
AikuiskasvatusAuthors
Date
2001Copyright
© Kirjoittaja & Aikuiskasvatus, 2001
Yrittäjyystutkimuksessa biologinen perimä, yrittäjäksi syntyminen, on siirtynyt taustalle. Painopistettä on suunnattu kasvatukselliseen pohdintaan. Se on tuottanut tutkimusta pääasiassa yrittäjyyden tieteenalalla. Pääpaino on ollut toisaalta aikuisväestön, jo ammatissa toimivien tai työttömien kouluttamisessa yrittäjiksi, toisaalta yrittäjyyden kytkemisessä ammatillisen ja korkean asteen koulutukseen. Yrittäjyyden pedagogisten perusteiden pohdinta on sen sijaan vasta lähtemässä liikkeelle.
ISSN Search the Publication Forum
0358-6197Keywords
Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/22350862
Metadata
Show full item recordCollections
- Kauppakorkeakoulu [1276]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Yrittäjyyskasvatuksen monet kasvot : opettajien ja yrittäjien käsityksiä ja kokemuksia yrittäjyyskasvatuksesta Kokkolassa
Johnson, Sonja; Hagström, Tiina (2005) -
Yrittäjyyskasvatuksen puheenvuoroja : kohti yrittäjyyden monimuotoista oppimista ja opettamista
Kansikas, Juha; Karjalainen, Kari; Kontinen, Tanja; Solankallio, Tytti (Jyväskylän yliopisto, taloustieteiden tiedekunta, 2009) -
Yrittäjyyskasvatuksen kolme diskurssia
Remes, Liisa (Jyväskylän yliopisto, 2003)Liisa Remeksen väitöstutkimuksen keskeinen teesi on, että yrittäjyyskasvatuksen oppimisjärjestelyjen on viestittävä yrittäjyydestä toimintatapana. Keskeisiksi näyttävät silloin nousevan keskusteleminen ja yhteistoiminta. ... -
"Opeta, mittaa, kehitä": yrittäjyyskasvatuksen mittaristo hallinnallisena artefaktina
Harni, Esko (Kansanvalistusseura; Aikuiskasvatuksen tutkimusseura, 2015)Ulkoisesti neutraalilta ja poliittisesti jopa mitättömältä vaikuttava yrittäjyyskasvatuksen mittaristo voidaan tiedon, subjektiviteetin ja vallan näkökulmasta analysoituna ymmärtää aktiivisena poliittisena toimijana.