Suomen Akatemian huippuyksikköpolitiikasta lähtölaukaus maailman parantamiseen
Lyytinen, H. (2020). Suomen Akatemian huippuyksikköpolitiikasta lähtölaukaus maailman parantamiseen. Tiedepolitiikka, 45(2), 47-52. https://journal.fi/tiedepolitiikka/article/view/98247
Julkaistu sarjassa
TiedepolitiikkaTekijät
Päivämäärä
2020Tekijänoikeudet
© Lyytinen & Edistyksellinen tiedeliitto, 2020
Julkaisija
Edistyksellinen tiedeliittoISSN Hae Julkaisufoorumista
0782-0674Asiasanat
Alkuperäislähde
https://journal.fi/tiedepolitiikka/article/view/98247Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/46996609
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisätietoja rahoituksesta
Jyväskylä Longitudinal study of Dyslexia (JLD) -hanke on Suomen Akatemian rahoittama.Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Digital solutions for multilingual learning environments : the case of GraphoGame™ adaptations in Kenya
Puhakka, Carol Suzanne Adhiambo (University of Jyväskylä, 2015) -
Effects of the Portuguese GraphoGame on Reading, Spelling, and Phonological Awareness in Second Graders Struggling to Read
Carvalhais, Lénia; Limpo, Teresa; Richardson, Ulla; Castro, São Luís (Universiteit Antwerpen, 2020)The interest in computer-assisted interventions to promote literacy has increased over the years. In this study, we developed the Portuguese version of the GraphoGame Fluent and tested its effects on reading, spelling, and ... -
A computer‐based Pinyin intervention for disadvantaged children in China : Effects on Pinyin skills, phonological awareness, and character reading
Li, Yixun; Chen, Xi; Li, Hong; Sheng, Xiaotian; Chen, Liu; Richardson, Ulla; Lyytinen, Heikki (John Wiley & Sons, 2020)Pinyin is an alphabetic script that denotes pronunciations of Chinese characters. Studies have shown that Pinyin instruction enhances both phonological awareness (e.g., Shu et al., Developmental Science, 2008, 11, 171–181) ... -
Brain-Related Research as a Support Mechanism to Help Learners to Acquire Full Literacy
Lyytinen, Heikki; Louleli, Natalia (MDPI AG, 2023)Possibly some of the most important skills that one can have are those needed to become fully literate. We all wish our children to reach such a goal. Unfortunately, the focus of attention in reading research has been on ... -
Supporting struggling readers with digital game-based learning
Ronimus, Miia; Eklund, Kenneth; Pesu, Laura; Lyytinen, Heikki (Springer US, 2019)This study investigates the effectiveness of a digital game—GraphoLearn (GL)—in supporting second-grade students who have persistent difficulties with acquiring accurate and fluent reading skills. The participants (N = 37) ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.