Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorKyppö, Jorma
dc.contributor.authorRita, Topias
dc.date.accessioned2020-10-23T06:12:10Z
dc.date.available2020-10-23T06:12:10Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/72305
dc.description.abstractTutkielmassa selvitetään, mitä videopeliteollisuudessa suurta suosiota saavuttanut liiketoimintamalli Games as a Service eli videopelit palveluna tarkoittaa ja millaisia vaikutuksia sillä on videopelimarkkinoihin. Tutkielma on toteutettu systemaattisena kirjallisuuskatsauksena ja sen tuloksista voidaan todeta Games as a Servicen olevan liiketoimintamalli, jossa videopeli tarjotaan alustana säännölliselle lisäsisällölle ja päivityksille, jonka tavoitteena on muodostaa sekä pelinkehittäjän ja pelaajan pitkäaikainen ja molempia hyödyttävä suhde. Games as a Servicellä on paljon muutoksia videopelimarkkinoihin, sillä pelien elinkaarten pidentyessä pelien kehityskulut pienentyvät ja niistä saatavat liikevoitot kasvavat. Pidemmällä elinkaarella on myös vaikutuksensa videopelien kehittäjiin, sillä pelien ylläpito ja jatkokehitys sitovat enemmän resursseja, kuin aikaisemmin.fi
dc.description.abstractThis study is conducted in an effort to examine a new phenomenon and its effects in the videogame industry, labeled Games as a Service. The study is conducted in a systematic literature review. The results of the study indicate that Games as a Service is a business model, in which a videogame is offered to the player as a platform for regular updates and additional content. The aim of the business model is to form a long and mutually beneficial relationship between the player and the developers. The Games as a Service model has significant effects on the videogame industry, as the lengthening of the videogames life cycle the cost of updates and additional content reduces and similarly the revenue increases. The longer lifecycle also has its effect on the development of videogames, since updating and developing additional content requires more resources than earlier.en
dc.format.extent27
dc.language.isofi
dc.subject.otherGames as a Service
dc.titleGames as a Service ja sen vaikutukset videopelimarkkinoihin
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202010236358
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysopalvelut
dc.subject.ysoliiketoimintamallit
dc.subject.ysovideopelit


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot