Games as a Service ja sen vaikutukset videopelimarkkinoihin
Tekijät
Päivämäärä
2020Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Tutkielmassa selvitetään, mitä videopeliteollisuudessa suurta suosiota saavuttanut liiketoimintamalli Games as a Service eli videopelit palveluna tarkoittaa ja millaisia vaikutuksia sillä on videopelimarkkinoihin. Tutkielma on toteutettu systemaattisena kirjallisuuskatsauksena ja sen tuloksista voidaan todeta Games as a Servicen olevan liiketoimintamalli, jossa videopeli tarjotaan alustana säännölliselle lisäsisällölle ja päivityksille, jonka tavoitteena on muodostaa sekä pelinkehittäjän ja pelaajan pitkäaikainen ja molempia hyödyttävä suhde. Games as a Servicellä on paljon muutoksia videopelimarkkinoihin, sillä pelien elinkaarten pidentyessä pelien kehityskulut pienentyvät ja niistä saatavat liikevoitot kasvavat. Pidemmällä elinkaarella on myös vaikutuksensa videopelien kehittäjiin, sillä pelien ylläpito ja jatkokehitys sitovat enemmän resursseja, kuin aikaisemmin. This study is conducted in an effort to examine a new phenomenon and its effects in the videogame industry, labeled Games as a Service. The study is conducted in a systematic literature review. The results of the study indicate that Games as a Service is a business model, in which a videogame is offered to the player as a platform for regular updates and additional content. The aim of the business model is to form a long and mutually beneficial relationship between the player and the developers. The Games as a Service model has significant effects on the videogame industry, as the lengthening of the videogames life cycle the cost of updates and additional content reduces and similarly the revenue increases. The longer lifecycle also has its effect on the development of videogames, since updating and developing additional content requires more resources than earlier.
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5324]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Palveluiden myynti videopelialalla ja sen vaikutus alan liiketoimintamalleihin
Siltakorpi, Jukka (2018)Tutkielmassa selvitetään, millä tavoin videopelien tarjoamien palveluna vaikuttaa videopelialla toimivien yritysten liiketoimintamalleihin. Samalla kerrotaan, mitä Games as a Service (GaaS), eli pelien tarjoaminen palveluna, ... -
Willingness to pay for freemium services : Addressing the differences between monetization strategies
Tyrväinen, Olli; Karjaluoto, Heikki (Elsevier, 2024)Freemium business models are a potential monetization strategy wherein companies can persuade consumers to buy premium services by offering a free version with limited functionalities and then benefitting by selling a ... -
An information system design product theory for the class of eSourcing requirements, delivery and completion management systems for eSourcing service providers
Lu, Yikun (University of Jyväskylä, 2015) -
Culture in service design: How service designers, professional literature and service users view the role of national, regional and ethnic cultures in services
Chydenius, Tarja (Jyväskylän yliopisto, 2020)Societies and economies are increasingly based on services. Service design is a human centric and participatory approach to develop services into value creating service experiences. Services are predominantly based on human ... -
How does information technology-based service degradation influence consumers’ use of services? : An information technology-based service degradation decision theory
Tsohou, Aggeliki; Siponen, Mikko; Newman, Mike (Sage Publications; Association for Information Technology Trust, 2020)Information technology is crucial for modern services. Service delivery may include a complex mix of information technology and telecommunication providers, global networks and customers’ information technology devices. ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.