Konstruktivismista realismiin? "Radikaalin konstruktivistin" mietteitä Tapio Puolimatkan kirjan äärellä
Tynjälä, P. (2003). Konstruktivismista realismiin? "Radikaalin konstruktivistin" mietteitä Tapio Puolimatkan kirjan äärellä. Aikuiskasvatus, 2003(3). https://doi.org/10.33336/aik.93497
Julkaistu sarjassa
AikuiskasvatusTekijät
Päivämäärä
2003Tekijänoikeudet
© Kirjoittaja, 2003
”Näen oppimisen niin monitahoisena, monimutkaisena ja kontekstisidonnaisena ilmiönä, että sen ymmärtämiseen ei mikään teoria, koulukunta tai oppimisnäkemys yksinään riitä, vaan siihen tarvitaan useita näkökulmia”, kirjoittaa Päivi Tynjälä kirjoituksessaan, jossa hän kyseenalaistaa eräitä väittämiä Tapio Puolimatkan teoksessa ”Oppimisen teoria. Konstruktivismista realismiin” (Tammi 2002). Konstruktivismia on aiemmin analysoitu seikkaperäisemmin tässä lehdessä Reijo Miettisen palkitussa artikkelissa ”Konstruktivistinen oppimisnäkemys ja esineellinen toiminta” numerossa 4/2000. – Päivi Tynjälä kyseenalaistaa artikkelissaan eräitä väittämiä Tapio Puolimatkan teoksessa "Oppimisen teoria. Konstruktivismista realismiin"
ISSN Hae Julkaisufoorumista
0358-6197Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/13932226
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Oodi Zoomille? Mietteitä pandemia-ajan etäopetuksesta
Yoken, Hannah Kaarina (Historian ja etnologian laitos, Jyväskylän yliopisto, 2022) -
Sosiodigitaalisesti "yhteisen nuotion" äärellä : opettajien käsityksiä sosiodigitaalisuutta hyödyntävän opetuksen yhteyksistä oppimiseen.
Koppinen, Taru (2018)Tämän tutkimuksen aiheena oli sosiodigitaalisuutta hyödyntävän opetuksen yhteydet oppimiselle. Tutkimuksen päätehtävä oli tarkastella opettajien käsityksiä oppilaiden ajattelun sekä taitojen rakentumisesta sosiodigitaalisuutta ... -
Vapaus ja vastuu kulkevat käsi kädessä : oppilaiden kokemuksia Halmeniemen Vapaasta Kyläkoulusta
Härmä, Riitta; Lahikainen, Marja (2006) -
Konstruktivistinen arviointi Peda.net-ympäristössä
Sirkka, Inka-Maria (2023)Verkko-opetus, ja sitä tarkasteleva tutkimus, on kasvanut runsaasti erityisesti viime vuosina. Tähän ovat vaikuttaneet muun muassa COVID-19-pandemia, jonka seurauksena useat opinnot siirtyivät verkko-oppimisympäristöihin. ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.