Konstruktivismista realismiin? "Radikaalin konstruktivistin" mietteitä Tapio Puolimatkan kirjan äärellä
Tynjälä, P. (2003). Konstruktivismista realismiin? "Radikaalin konstruktivistin" mietteitä Tapio Puolimatkan kirjan äärellä. Aikuiskasvatus, 2003(3). https://doi.org/10.33336/aik.93497
Published in
AikuiskasvatusAuthors
Date
2003Copyright
© Kirjoittaja, 2003
”Näen oppimisen niin monitahoisena, monimutkaisena ja kontekstisidonnaisena ilmiönä, että sen ymmärtämiseen ei mikään teoria, koulukunta tai oppimisnäkemys yksinään riitä, vaan siihen tarvitaan useita näkökulmia”, kirjoittaa Päivi Tynjälä kirjoituksessaan, jossa hän kyseenalaistaa eräitä väittämiä Tapio Puolimatkan teoksessa ”Oppimisen teoria. Konstruktivismista realismiin” (Tammi 2002). Konstruktivismia on aiemmin analysoitu seikkaperäisemmin tässä lehdessä Reijo Miettisen palkitussa artikkelissa ”Konstruktivistinen oppimisnäkemys ja esineellinen toiminta” numerossa 4/2000. – Päivi Tynjälä kyseenalaistaa artikkelissaan eräitä väittämiä Tapio Puolimatkan teoksessa "Oppimisen teoria. Konstruktivismista realismiin"
ISSN Search the Publication Forum
0358-6197Keywords
Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/13932226
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Oodi Zoomille? Mietteitä pandemia-ajan etäopetuksesta
Yoken, Hannah Kaarina (Historian ja etnologian laitos, Jyväskylän yliopisto, 2022) -
Sosiodigitaalisesti "yhteisen nuotion" äärellä : opettajien käsityksiä sosiodigitaalisuutta hyödyntävän opetuksen yhteyksistä oppimiseen.
Koppinen, Taru (2018)Tämän tutkimuksen aiheena oli sosiodigitaalisuutta hyödyntävän opetuksen yhteydet oppimiselle. Tutkimuksen päätehtävä oli tarkastella opettajien käsityksiä oppilaiden ajattelun sekä taitojen rakentumisesta sosiodigitaalisuutta ... -
Vapaus ja vastuu kulkevat käsi kädessä : oppilaiden kokemuksia Halmeniemen Vapaasta Kyläkoulusta
Härmä, Riitta; Lahikainen, Marja (2006) -
Konstruktivistinen arviointi Peda.net-ympäristössä
Sirkka, Inka-Maria (2023)Verkko-opetus, ja sitä tarkasteleva tutkimus, on kasvanut runsaasti erityisesti viime vuosina. Tähän ovat vaikuttaneet muun muassa COVID-19-pandemia, jonka seurauksena useat opinnot siirtyivät verkko-oppimisympäristöihin. ...