Oulun yliopiston arviointia - kotkan silmästä siiville
Huusko, M., & Karjalainen, A. (2005). Oulun yliopiston arviointia - kotkan silmästä siiville. Aikuiskasvatus, 25(4), 307-315. https://doi.org/10.33336/aik.93649
Published in
AikuiskasvatusDate
2005Copyright
© Kirjoittajat, 2005
Yliopistojen arviointiin ja laadunvarmistukseen on viime vuosikymmeninä kiinnitetty runsaasti huomiota eurooppalaisessa korkeakoulupolitiikassa. Varsinkin Bolognan prosessi on kiihdyttänyt keskustelua ja saanut korkeakoulujen arvioijat miettimään keinoja yhteisten laadunvarmistusjärjestelmien löytämiseksi. Myös kriittisiä ääniä uudistusvaatimuksia kohtaan on esitetty. Suomessa yliopistotason arvioinnit ovat yleistyneet 1990-luvun alusta lähtien. Jokaisessa suomalaisessa yliopistossa on toteutettu kokonaisarviointi, jonka keskeisenä osana on usein ollut yliopiston itsearviointi. Aikuiskasvatuksen teemanumero käsittelee Oulun yliopiston opetuksen arviointityötä ”Kotkan silmässä” kahdesta eri näkökulmasta ja kahdessa peräkkäisessä katsauksessa. Kuvaukset täydentävät toisiaan.
Publisher
Kansanvalistusseura ja Aikuiskasvatuksen tutkimusseuraISSN Search the Publication Forum
0358-6197Keywords
Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/15521755
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Developing a crisis communication scorecard : outcomes of an international research project 2008-2011 (Ref.)
Vos, Marita; Lund, Ragnhild; Reich, Zvi; Harro-Loit, Halliki (University of Jyväskylä, 2011) -
Rehtori kelpoisten luokanopettajien arviointia koulutuksesta suhteessa työelämään
Korpi, Suvi (2014)Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää Jyväskylän Rehtori-instituutin Opetustoimen hallinnon ja johtamisen perusopinnot käyneiden luokanopettajien arviointia koulutuksesta suhteessa työelämään. Tarkastelen tutkimuksessani ... -
Arviointia vai arvailua? : oppilaiden ja opettajien arvioinnille antamia merkityksiä
Pesonen, Kuisma; Meriläinen, Matti (1994) -
Arviointia matkan varrella : luokanopettajien formatiivisen arvioinnin käytänteet
Koivula, Liisamaija (2021)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia alakoulun luokanopettajien käyttämiä formatiivisen arvioinnin käytänteitä. Tutkimustehtävänä oli tuottaa tietoa ja kasvattaa ymmärrystä formatiivisen arvioinnin monitahoisesta ... -
Asumisneuvonta Jyväskylässä : toiminnan, tulosten ja vaikutusten arviointia
Storhammar, Esa; Itkonen, Kari (University of Jyväskylä, 2012)