Oulun yliopiston arviointia - kotkan silmästä siiville
Huusko, M., & Karjalainen, A. (2005). Oulun yliopiston arviointia - kotkan silmästä siiville. Aikuiskasvatus, 25(4), 307-315. https://doi.org/10.33336/aik.93649
Julkaistu sarjassa
AikuiskasvatusPäivämäärä
2005Tekijänoikeudet
© Kirjoittajat, 2005
Yliopistojen arviointiin ja laadunvarmistukseen on viime vuosikymmeninä kiinnitetty runsaasti huomiota eurooppalaisessa korkeakoulupolitiikassa. Varsinkin Bolognan prosessi on kiihdyttänyt keskustelua ja saanut korkeakoulujen arvioijat miettimään keinoja yhteisten laadunvarmistusjärjestelmien löytämiseksi. Myös kriittisiä ääniä uudistusvaatimuksia kohtaan on esitetty. Suomessa yliopistotason arvioinnit ovat yleistyneet 1990-luvun alusta lähtien. Jokaisessa suomalaisessa yliopistossa on toteutettu kokonaisarviointi, jonka keskeisenä osana on usein ollut yliopiston itsearviointi. Aikuiskasvatuksen teemanumero käsittelee Oulun yliopiston opetuksen arviointityötä ”Kotkan silmässä” kahdesta eri näkökulmasta ja kahdessa peräkkäisessä katsauksessa. Kuvaukset täydentävät toisiaan.
Julkaisija
Kansanvalistusseura ja Aikuiskasvatuksen tutkimusseuraISSN Hae Julkaisufoorumista
0358-6197Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/15521755
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Developing a crisis communication scorecard : outcomes of an international research project 2008-2011 (Ref.)
Vos, Marita; Lund, Ragnhild; Reich, Zvi; Harro-Loit, Halliki (University of Jyväskylä, 2011) -
Quo vadis, internal auditing? A vision for internal auditing in 2030
Jokipii, Annukka; Rautiainen, Antti (Wiley, 2024)We aim to respond to calls in international auditing (IA) literature and to the current changes in the IA field by describing the driving forces and vision of the future for IA in the year 2030. The goal was to prompt ... -
Julkisen hallinnon tietoturvallisuuden arviointikriteeristö tietoturva-arviointien välineenä
Laitila, Rami (2023)Tutkimuksessa pyrittiin selvittämään, miten Julkri eli Julkisen hallinnon tietoturvallisuuden arviointikriteeristö toimii tietoturva-arviointien välineenä ja miten se suhteutuu aiemmin julkaistuihin tietoturvallisuuden ... -
Rehtori kelpoisten luokanopettajien arviointia koulutuksesta suhteessa työelämään
Korpi, Suvi (2014)Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää Jyväskylän Rehtori-instituutin Opetustoimen hallinnon ja johtamisen perusopinnot käyneiden luokanopettajien arviointia koulutuksesta suhteessa työelämään. Tarkastelen tutkimuksessani ... -
Arviointia matkan varrella : luokanopettajien formatiivisen arvioinnin käytänteet
Koivula, Liisamaija (2021)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia alakoulun luokanopettajien käyttämiä formatiivisen arvioinnin käytänteitä. Tutkimustehtävänä oli tuottaa tietoa ja kasvattaa ymmärrystä formatiivisen arvioinnin monitahoisesta ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.