Kansalaisverkot ja digitaalinen toimijuus
Kotilainen, S., & Mäkinen, M. (2006). Kansalaisverkot ja digitaalinen toimijuus. In Aikuiskasvatus (26, pp. 188-200). Aikuiskasvatus. https://doi.org/10.33336/aik.93694
Julkaistu sarjassa
AikuiskasvatusPäivämäärä
2006Oppiaine
Nykykulttuurin tutkimusHyvinvoinnin tutkimuksen yhteisöContemporary CultureSchool of WellbeingTekijänoikeudet
© Kirjoittajat, 2006
Digitaalisten kuilujen eli uuden teknologian käyttöön liittyvien eriarvoisuuksien lisäksi on syytä puhua myös ihmisten eriarvoisesta toimijuudesta tietoyhteiskunnassa. Teknologia sinänsä ei tee ihmisistä syrjäytyneitä tai mukana olevia, vaan sen soveltaminen toimijuutta ja osallisuutta edistävässä tarkoituksessa. Voidaan paremminkin puhua osattomuuden kuiluista ja tietoyhteiskunnan syrjäytyneistä, joille informaatioteknologia voisi tuoda selkeää hyötyä yhteiskunnan jäseninä toimimisen sekä oman hyvinvoinnin kannalta, mutta jotka eivät voi tai osaa sitä hyödyntää.
Kuuluu julkaisuun
AikuiskasvatusISSN Hae Julkaisufoorumista
0358-6197
Alkuperäislähde
https://journal.fi/aikuiskasvatus/article/view/93694Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/16510177
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Contextualising Health Agency : Exploration of Narratives from Marginalised Women in Varanasi, India
Sinha, Shalvi (2024)Gender equality and women’s empowerment are critical development goals which are highlighted by global agendas such as the Beijing Declaration and Platform for Action and the Sustainable Development Goals. A key facet of ... -
Authorship vs. Assemblage in Digital Media
Roine, Hanna-Riikka; Piippo, Laura (Routledge, 2021)This chapter outlines an approach to complement current analyses on agencies of storytelling in digital environments. As our everyday life and meaning-making are increasingly entangled with digital platforms such as those ... -
Digiloikka ja ei-kenenkään-alue varhaiskasvatuksessa
Koivula, Merja; Mustola, Marleena (Jyväskylän yliopisto, 2017) -
Making a difference in women's lives? : case study of women's empowerment programme in Rajasthan
Taipale, Jenni (2015)The study is placed in an Indian NGO working for women’s empowerment by the means of informal education, vocational trainings and awareness-raising activities. The goal is to find out to what extent this NGO managed to ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.