Tiedolla hallinnointia ja diskurssien historiallista voimaa
Saarinen, T. (2010). Tiedolla hallinnointia ja diskurssien historiallista voimaa. Aikuiskasvatus, 30(4), 314-315. https://doi.org/10.33336/aik.93904
Julkaistu sarjassa
AikuiskasvatusTekijät
Päivämäärä
2010Oppiaine
Soveltava kielitiedeTekijänoikeudet
© Kirjoittaja, 2010
Kirja-arvostelu teoksesta Restructuring the truth of schooling : essays on discursive practices in the sociology and politics of education : a festschrift for Hannu Simola / Jaakko Kauko, Risto Rinne & Heli Kynkäänniemi (toim.). [Helsinki], 2010.
Julkaisija
Kansanvalistusseura ja Aikuiskasvatuksen TutkimusseuraISSN Hae Julkaisufoorumista
0358-6197Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/20013737
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Koulutuksellisen tasa-arvon diskurssit ja toimijat peruskoulun tuntijakouudistuksessa
Siekkinen, Kirsi (University of Jyväskylä, 2017)In this research the interest was to understand the discursive formation of educational equality in political texts concerning the national core curriculum in Finland in the beginning of 2010s. The research problem was ... -
Yrittäjyys - mitä se merkitsee? : yrittäjyyden ja sen sukulaiskäsitteiden käyttö koulutuksessa, tutkimuksessa ja politiikassa 1900-luvun loppupuolelta 2000-luvun alkuun
Turunen, Tero (Jyväskylän yliopisto, 2011) -
Education in modern Russia : policy and discourse
Zhukova, Olga (2019)This study examines the ideological processes in the sphere of public education in modern Russia (since 1992) from two sides: the development of the state education policy and the changes in public mind. The purpose is to ... -
Kansanterveystyön hallinnoinnin muutokset 1970-luvulta nykypäivään : hyvinvointivaltiollisen kansanterveyden ja uuden kansanterveyden diskurssien esiintyminen suomalaisissa terveysstrategioissa
Korhonen, Soili (2008)Tutkielma käsittelee suomalaisen kansanterveystyön hallinnoinnin muutoksia 1970- luvulta nykypäivään. Aineistona käytetään keskeisiä suomalaisia terveysstrategioita: sosiaali- ja terveydenhuollon valtakunnallisia ... -
Designing education democratically through deliberative crowdsourcing : the case of the Finnish curriculum for basic education
Säily, Laura; Huttunen, Rauno; Heikkinen, Hannu L. T.; Kiilakoski, Tomi; Kujala, Tiina (Taylor & Francis, 2021)In Finland, curriculum design is allegedly carried out through a deliberative process that involves various stakeholders, interest groups, experts and ordinary citizens. To facilitate participation in curriculum design, ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.