Opettajan ammatillinen kasvu saa voimaa tunteista
Aarto-Pesonen, L. (2013). Opettajan ammatillinen kasvu saa voimaa tunteista. Aikuiskasvatus, 33(3), 246-248. https://doi.org/10.33336/aik.94055
Julkaistu sarjassa
AikuiskasvatusTekijät
Päivämäärä
2013Tekijänoikeudet
© Kirjoittaja, 2013
Leena Aarto-Pesosen väitöskirja ”Tää koulutus ei oo tehnyt musta pelkkää jumppamaikkaa” : substantiivinen teoria aikuisoppijan ammatillisen kasvun holistisesta prosessista liikunnanopettajakoulutuksessa (Jyväskylän yliopisto 2013).
Julkaisija
Kansanvalistusseura ja Aikuiskasvatuksen tutkimusseuraISSN Hae Julkaisufoorumista
1237-2951Asiasanat
Alkuperäislähde
http://elektra.helsinki.fi/se/a/0358-6197/33/3/opettaja.pdfJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/22998267
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
The Core of Professional Growth in Work-Related Teacher Education
Aarto-Pesonen, Leena; Tynjälä, Päivi (Nova Southeastern University, 2017)This paper presents a Glaserian grounded theory study of adult students’ holistic professional growth in a two-year tailored, work-related, teacher qualification program in physical education. The data consisted of reflective ... -
Liikunnanopettajaopiskelijoiden ammatillinen kehittyminen koulutusvaiheessa : opetusfilosofioiden näkökulma
Toura, Emma (2020)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää liikunnanopettajaopiskelijoiden ammatillisen kehittymisen etenemistä kasvatustieteen perus- ja aineopintojen osana kirjoitettuja opetusfilosofioita vertaillen. Samankaltaisuuksien ... -
Meaningful learning in teacher education
Kostiainen, Emma; Ukskoski, Tuija; Ruohotie-Lyhty, Maria; Kauppinen, Merja; Kainulainen, Johanna; Mäkinen, Tommi (Pergamon Press, 2018)This study explores meaningful learning in the context of teacher education. The study showed the importance of course design in generating meaningful learning. Opportunities to gain strong experience are crucial to ... -
Emotional intelligence in Greek teacher education : Findings from a short intervention
Kyriazopoulou, Myrto; Pappa, Sotiria (Springer Science and Business Media LLC, 2023)Emotional intelligence (EI) is widely known to be crucial for professional development in education, and it is a curricular component of Greek teacher education. Still, there is little information available on student ... -
Itsenäinen osaamisalue vai kaikkien taitojen äiti : reflektiivisyyden merkitys opettajan osaamiselle
Körkkö, Minna; Ketonen, Laura (Suomen kouluhistoriallinen seura, 2023)Reflektio on keskeinen opettajan oppimisen edesauttaja. Tämän tutkimuksen lähtökohtana on havaintomme, että opettajankoulutuksessa reflektiota tarkastellaan usein pelkkänä ammatillisen kehittymisen välineenä, jonka avulla ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.