dc.contributor.advisor | Louhivuori, Jukka | |
dc.contributor.author | Pyykkönen, Heikki | |
dc.date.accessioned | 2020-09-14T07:55:25Z | |
dc.date.available | 2020-09-14T07:55:25Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/71743 | |
dc.description.abstract | Tutkielmani käsittelee COVID-19 -koronaviruspandemian hidastamiseksi asetetun valtiollisen poikkeustilan nojalla voimaan tullutta etäopetusvelvoitetta keväällä 2020 ja musiikinopettajien kokemuksia sen vaikutuksesta opetusarkeen. Selvitin kvantitatiivisia tutkimusmenetelmiä käyttäen, millaisia työvälineitä ja käytänteitä opettajat ovat käyttäneet poikkeustilan etäopetuksessa, kuinka kuormittavana opettajat ovat kokeneet poikkeustilan etäopetusajanjakson, sekä uskovatko opettajat kyseisellä etäopetusajanjaksolla opituista työtavoista olevan jatkossa hyötyä tilanteen palatessa ns. normaaliksi. Keräsin aineiston internet-kyselyllä ja analysoin frekvenssijakaumia, keskiarvoja ja -hajontaa sekä tein ristiintaulukointia.
Tuloksista on nähtävissä, että musiikinopettajat ovat käyttäneet opetuksessaan erityisesti videoneuvottelusovelluksia, suoratoistopalveluista löytyviä videoita sekä teetättänyt erilaisia kuuntelu- ja kirjallisia tehtäviä. Musiikinopettajat kokivat etäopetusajanjakson huomattavasti kuormittavampana, kuin he kokevat normaalin lähiopetustyön, mutta suuri osa heistä uskoo kuitenkin käyttävänsä opittuja taitoja ja käyttöön otettuja välineitä jatkossakin. | fi |
dc.format.extent | 70 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fi | |
dc.subject.other | verkko-oppimisympäristö | |
dc.subject.other | opetusvideoteknologia | |
dc.title | Musiikkia koronan aikaan ; musiikinopettajien kokemuksia poikkeustilan aikaisesta etäopetuksesta | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202009145841 | |
dc.type.ontasot | Pro gradu -tutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Master’s thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Humanities and Social Sciences | en |
dc.contributor.laitos | Musiikin, taiteen ja kulttuurin tutkimuksen laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Music, Art and Culture Studies | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Musiikkikasvatus | fi |
dc.contributor.oppiaine | Music Education | en |
dc.rights.copyright | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights.copyright | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.type.publication | masterThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 3052 | |
dc.subject.yso | opetusteknologia | |
dc.subject.yso | COVID-19 | |
dc.subject.yso | oppimisympäristö | |
dc.subject.yso | etäopetus | |
dc.subject.yso | poikkeusolot | |
dc.subject.yso | musiikki | |
dc.subject.yso | musiikinopettajat | |
dc.subject.yso | verkko-opetus | |
dc.subject.yso | audiovisuaalinen oppimateriaali | |
dc.format.content | fulltext | |
dc.type.okm | G2 | |