Filosofian ylioppilaskokeen kehityslinjoja 2015–2019
Perälä, M. (2020). Filosofian ylioppilaskokeen kehityslinjoja 2015–2019. Niin & näin, 27(1), 91-93. https://netn.fi/node/7557
Julkaistu sarjassa
Niin & näinTekijät
Päivämäärä
2020Tekijänoikeudet
© Kirjoittajat & Eurooppalaisen filosofian seura ry, 2020
Filosofian ylioppilaskoe on suoritettu syksystä 2016 lähtien sähköisesti. Samaan aikaan lukiofilosofiaan vaikutti toinen merkittävä muutos, kun valtioneuvoston vuonna 2014 vahvistamalle tuntijaolle perustuva Lukion opetussuunnitelman perusteet 2015 tuli voimaan. Uusi tuntijako palautti – yli 150 vuoden jälkeen – pakollisen etiikan opetuksen filosofian oppiaineeseen.
Julkaisija
Eurooppalaisen filosofian seura ryISSN Hae Julkaisufoorumista
1237-1645Asiasanat
Alkuperäislähde
https://netn.fi/node/7557Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/41585073
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Käskysanat ja ajattelun taidot filosofian ylioppilaskokeessa
Perälä, Mika, Salmenkivi, Eero (Eurooppalaisen filosofian seura ry, 2020) -
Kirjoittamisen diskurssit lukion äidinkielen ja kirjallisuuden opetussuunnitelman perusteissa ja äidinkielen ylioppilaskokeen määräyksissä
Erra, Satu; Svinhufvud, Kimmo (Kotikielen Seura, 2017) -
Kriittinen ajattelu alakoulussa : miten kriittistä ajattelua voidaan kehittää pedagogisen filosofian kautta
Mikkonen, Aino (2018)Tämän filosofian pro gradu -tutkielman tarkoituksena on selvittää, mitä kriittisen ajattelun käsitteellä tarkoitetaan alakoululaisten opettamisessa, ja kuinka kriittistä ajattelua voidaan kehittää pedagogisen filosofian ... -
Filosofian paikattomuudesta : mitä filosofia ei ole ja mitä se (ehkä) voisi olla
Pihlström, Sami (Eurooppalaisen filosofian seura ry, 2014)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.