Tekoälypohjaiset teknologiat verkkokauppojen markkinointiaktiviteeteissa
Tekijät
Päivämäärä
2020Pääsyrajoitukset
Tekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat..
Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Tämä kirjallisuuskatsauksena toteutettu kandidaatintutkielma pyrkii vastaamaan kahteen tutkimusongelmaan: mitä tekoälypohjaisia teknologioita verkkokaupat käyttävät markkinoinnissa ja minkälaisiin markkinointiaktiviteetteihin näitä teknologioita käytetään. Toisessa luvussa käsitellään tekoälypohjaisia teknologioita, joita verkkokauppojen markkinointiaktiviteeteissa käytetään. Näitä ovat koneoppiminen ja syväoppiminen sekä massadata ja data-analyysi. Koska usein käytetään näiden tekoälyn osa-alueiden yhdistelmää, käydään toisen luvun lopussa läpi esimerkki, jossa esitellään, minkälaisessa prosessissa nämä voivat tehdä yhteistyötä. Kolmannessa luvussa käydään läpi, minkälaisiin markkinoinnin aktiviteetteihin näitä teknologioita käytetään. Näitä aktiviteetteja ovat segmentointi ja kuluttajien profilointi, hinnoittelu, kohdennettu markkinointi, hakusanamainonta ja bannerimainonta. Tekoälypohjaisten teknologioiden ottaminen osaksi markkinointia tuo monenlaisia liiketoiminnallisia hyötyjä ja luo suurta kilpailuetua verkossa toimiville yrityksille.
...
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5334]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Tekoälyn hyödyntäminen personoidussa verkkomainonnassa
Keilamaa, Lassi (2021)Tämän tutkielman tarkoitus on tarjota katsaus tekoälyn mahdollisuuksiin ja sovelluskohteisiin personoidussa verkkomainonnassa. Tutkielma on toteutettu kirjallisuuskatsauksena. Tekoälyn keinoin mainostajat pystyvät minimoimaan ... -
Contemporary Issues in Digital Marketing
Niininen, Outi (Routledge, 2022)This book presents a comprehensive overview of the key topics, best practices, future opportunities and challenges in the Digital Marketing discourse. With contributions from world-renowned experts, the book covers: • ... -
Tekoälyn hyödyntäminen digitaalisessa markkinoinnissa
Vakoniemi, Ville (2023)Tekoäly on kehittynyt nopeasti viimeisten vuosien aikana ja sitä on alettu hyödyntää useilla eri aloilla, mukaan lukien digitaalisessa markkinoinnissa. Koska tekoälyn hyödyntäminen on digitaalisessa markkinoinnissa vielä ... -
Datan rooli markkinoinnin tekoälysovellusten implementointiprosessissa
Kantonen, Aleksi (2022)Monet teknologiset innovaatiot ovat ottaneet vahvan jalansijan markkinoinnin kentällä digitalisaation myötä. Tekoäly on yksi uusimmista ja nykypäivän trendikkäistä teknologisista ratkaisuista, joka tarjoaa markkinoinnin ... -
Tekoälyn hyödyntäminen yritysten markkinoinnissa
Mustamäki, Miika (2021)Tässä kandidaatintutkielmassa tutkitaan, kuinka tekoälyä voidaan hyödyntää yritysten markkinoinnissa. Tekoäly on ottanut suuria kehitysaskeleita viime vuosina, joten myös sen käyttö on yleistynyt ympärillämme ja myös ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.