Show simple item record

dc.contributor.advisorHalttunen, Veikko
dc.contributor.authorSiekkinen, Ella
dc.date.accessioned2020-07-06T05:48:57Z
dc.date.available2020-07-06T05:48:57Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/71063
dc.description.abstractTämä kirjallisuuskatsauksena toteutettu kandidaatintutkielma pyrkii vastaamaan kahteen tutkimusongelmaan: mitä tekoälypohjaisia teknologioita verkkokaupat käyttävät markkinoinnissa ja minkälaisiin markkinointiaktiviteetteihin näitä teknologioita käytetään. Toisessa luvussa käsitellään tekoälypohjaisia teknologioita, joita verkkokauppojen markkinointiaktiviteeteissa käytetään. Näitä ovat koneoppiminen ja syväoppiminen sekä massadata ja data-analyysi. Koska usein käytetään näiden tekoälyn osa-alueiden yhdistelmää, käydään toisen luvun lopussa läpi esimerkki, jossa esitellään, minkälaisessa prosessissa nämä voivat tehdä yhteistyötä. Kolmannessa luvussa käydään läpi, minkälaisiin markkinoinnin aktiviteetteihin näitä teknologioita käytetään. Näitä aktiviteetteja ovat segmentointi ja kuluttajien profilointi, hinnoittelu, kohdennettu markkinointi, hakusanamainonta ja bannerimainonta. Tekoälypohjaisten teknologioiden ottaminen osaksi markkinointia tuo monenlaisia liiketoiminnallisia hyötyjä ja luo suurta kilpailuetua verkossa toimiville yrityksille.fi
dc.format.extent26
dc.language.isofi
dc.titleTekoälypohjaiset teknologiat verkkokauppojen markkinointiaktiviteeteissa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202007065236
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysoverkkokauppa
dc.subject.ysomarkkinointi
dc.subject.ysokoneoppiminen
dc.subject.ysotekoäly
dc.subject.ysobig data
dc.subject.ysoverkkomainonta
dc.rights.accessrightsTekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat..fi
dc.rights.accessrightsThe author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities).en


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record