University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Pro gradu -tutkielmat > View Item

"Pedagogi, tunne oppilaasi ja tunne itsesi" : millaisena opettaja kokee auktoriteettiasemansa?

Icon
7.3Mb

Authors
Mattila, Marjaana
Date
2011
Discipline
LuokanopettajakoulutusTeacher Education
Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.
You can request a copy of this thesis here
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.

 
Keywords
työrauha opettaja-oppilassuhde diskurssi opettajat auktoriteetti luokkatyöskentely vuorovaikutus
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202006244892

Metadata
Show full item record
Collections
  • Pro gradu -tutkielmat [23381]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Alakoulun laaja-alaisten erityisopettajien näkemyksiä työrauhasta pienryhmäopetuksessa 

    Marttinen, Merja (2018)
    Marttinen, Merja. 2018. Alakoulun laaja-alaisten erityisopettajien näkemyksiä työrauhasta pienryhmäopetuksessa. Erityispedagogiikan pro gradu -tutkielma. Jyväskylän yliopisto. Kasvatustieteen ja psykologian laitos. 46 ...
  • Miten opettaja rakentaa pedagogisen auktoriteetin? Otteita opettajan arjesta 

    Harjunen, Elina (2002)
    Laadullisen tutkimuksen päätavoitteena oli pureutua siihen, miten opettaja ymmärtää ja rakentaa pedagogisen auktoriteettinsa koulun arjessa. Koska auktoriteettisuhde ei todennu ajatuksissa, puheessa ja kuvitelmissa, tutkin ...
  • The quality of an expert teacher’sand a student teacher’s pedagogical interactionsin early childhood education and care examined through theCLASS lens 

    Koivula, Merja; Salminen, Jenni; Rautamies, Erja; Rutanen, Niina (Suomen varhaiskasvatus ry, 2022)
    High-quality interactions between teachers and children in early childhood education and care (ECEC) are at theheart of supporting children’s development, well-being, andlearning. Theaim of the study ...
  • Professional Embodiment : Walking, Re-engagement of Desk Interactions, and Provision of Instruction during Classroom Rounds 

    Jakonen, Teppo (Oxford University Press; American and British Associations for Applied Linguistics, 2020)
    Unlike continuous whole-class (plenary) interaction, independent task work involves incipient teacher–student talk, as the teacher typically ‘makes rounds’ to engage in brief desk interactions with students. This article ...
  • Vuorovaikutustaidot musiikinopetuksen voimavarana : opettajien kokemuksia vuorovaikutuksen merkityksestä musiikintunnilla 

    Vuori, Matleena (2018)
    Vuorovaikutus näkyy arkipäiväisessä elämässä jatkuvasti, mutta on myös tärkeä osa opetusta, oppimista ja opettajan ammattitaitoa. Luokkahuoneessa tapahtuvaa vuorovaikutusta on tutkittu paljon, mutta musiikin aineenopetukseen ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre