Kukas opettajan hyvinvoinnista huolehtisi, ellei opettaja itse?
Date
2004Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
”Kyllä sinustaki yhen burnoutin jälkeen hyvä opettaja tullee!” : psyykkisesti oireilevan oppilaan opettajan työhyvinvointi ja työssä jaksaminen
Hartikainen, Anna; Kuvaja, Juulia (2022)Tutkimuksen tarkoituksena oli antaa tietoa luokan- ja erityisluokanopettajien kokemuksista psyykkisesti oireilevien oppilaiden kanssa työskentelystä ja sen vaikutuksiin liittyen. Tutkimuksessa selvitettiin opettajien ... -
Luokanopettajien työssään kokema stressi ja sen hallintaan liittyvät voimavaratekijät
Juottonen, Roosa (2018)Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, millaiset tekijät aiheuttavat stressiä luokanopettajan työssä sekä miten stressi heijastuu opettajien työhön ja hyvinvointiin sekä toisaalta, millaiset voimavaratekijä auttavat ... -
Luokanopettajaopiskelijoiden kokemuksia ja näkemyksiä ohjattujen opettajaharjoitteluiden ja opettajan työn stressitekijöistä ja niistä selviämisestä.
Matilainen, Essi; Huhtamäki, Manta-Sofia (2021)Tässä kvalitatiivisessa tutkimuksessa tutkimme luokanopettajaopiskelijoiden kokemuksia ohjattujen luokanopettajaharjoitteluiden stressitekijöistä ja niistä selviämisestä sekä heidän näkemyksiään luokanopettajan työn ... -
Opettajan kokemuksia ammatillista toimijuudesta ja työ-hyvinvoinnista covid-19 aikana
Latvala, Elina (2022)Covid-19 levisi Suomeen ja kouluihin keväällä 2020. Koulut siirtyivät muutaman päivän varoitusajalla etäopetukseen, ja samalla muuttui opettajan työ. Koronan aikana erilaisia toimintapajoja rakennettiin nopeasti, mikä vaati ...