Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorTiihonen, Timo
dc.contributor.authorLehkonen, Riku
dc.date.accessioned2020-06-02T06:37:15Z
dc.date.available2020-06-02T06:37:15Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/69380
dc.description.abstractProseduraalisen sisällön tuottaminen on yleistynyt peliteollisuudessa aikaisempiin vuosiin nähden, mutta sitä käytetään yhä usein ainoastaan pelien uudelleenpelattavuuden kehittämiseen, sen sijaan että sitä sovellettaisiin uusiin peli- ja tasosuunnittelun osa-alueisiin. Tekniikan laajempi soveltaminen ja ymmärtäminen auttaisi pelisuunnittelijoita tuottamaan pelitasoissa uudenlaisia pelikokemuksia, ilman laadun heikkenemistä. Tämän takia tässä tutkimuksessa selvitettiin kirjallisuuskatsauksella, mitä mahdollisuuksia kyseisellä tekniikalla on olemassa ja erityisesti, miten proseduraalista sisällön tuottamista käytetään videopelien tasosuunnittelussa. Kirjallisuuskatsauksen tulosten pohjalta vahvistettiin, että proseduraalisella sisällön tuottamisella on enemmän tutkittua potentiaalia, joka olisi peliteollisuuden hyödynnettävissä kuin mitä käytetään.fi
dc.description.abstractIn this thesis a literature review has been used to find out how procedural content generation is used in the level design of video games and what possibilities exist with that technology. The aim of the thesis is to better game designers’ understanding of procedural content generation as well as further outline its possibilities in video game level design, due to its increased use in the gaming industry. Based on the findings garnered from the literature review, it is known that the gaming industry is not using procedural content generation to the fullest of its researched potential.en
dc.format.extent26
dc.language.isofi
dc.subject.otherproseduraalinen sisällön tuottaminen
dc.subject.othertasosuunnittelu
dc.titleProseduraalinen sisällön tuottaminen videopelien tasosuunnittelussa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202006023638
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi602
dc.subject.ysopelisuunnittelu
dc.subject.ysopelit
dc.subject.ysotietokonepelit
dc.subject.ysovideopelit
dc.subject.ysopelaaminen


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot