Älytelevisioiden käyttäjäkokemuksiin negatiivisesti vaikuttavat tekijät
Authors
Date
2020Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Tutkielmassa selvitetään, mitkä tekijät vaikuttavat älytelevision käyttäjäkokemukseen negatiivisesti. Tutkielma toteutetaan tekemällä kirjallisuuskatsaus älytelevisioiden ja älytelevisiosovellusten käyttäjäkokemuksia käsitteleviin tutkimuksiin. Tutkielmassa määriteltiin kaikki älytelevisioiden käyttäjäkokemuksiin vaikuttavat tekijät, joista rajattiin neljä käyttäjäkokemukseen negatiivisimmin vaikuttavaa tekijää tarkempaan tarkasteluun: kaukosäätimen käyttö, reaktiokyky, johdonmukaisuus ja avuliaisuus. This thesis researches which factors affect Smart TV user experience negatively. The study is a literature review of previous studies that cover Smart TVs’ and Smart TV applications’ user experiences. The thesis first defines all the factors affecting Smart TV user experience from which four of the most negatively affecting user experience factors, use of the remote controller, responsiveness, consistency and helpfulness, were selected for further study.
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [5328]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Verkkokaupan käyttäjäkokemukseen vaikuttavat tekijät
Hannuksela, Emma-Stiina (2019)Kilpailu verkkokauppojen välillä kiristyy verkkokaupankäynnin kasvaessa. Käyttäjäkokemus on yksi verkkokaupan menestymiseen vaikuttavista tekijöistä ja sen nähdään vaikuttavan asiakkaan ostokäyttäytymiseen. Käyttäjäkokemuksen ... -
Toiminnanohjausjärjestelmän käyttökokemuksen muodostumiseen vaikuttavat tekijät, loppukäyttäjän näkökulmasta
Helin, Jaakko (2020)Digitaalinen liiketoiminta kehittyy jatkuvasti rajun kilpailullisen ympäristön takia. Muutokset ja nopea reagointi niihin ovat kriittisiä tekijöitä yrityksen kilpailukyvyn ylläpitämisen kannalta. Tavoitteena kehityksellä ... -
Nuorten rahat ja yhteiskunnallinen muutos : teini-ikäisten käyttörahat ja niihin vaikuttavat tekijät 1983-2013
Wilska, Terhi-Anna; Lintonen, Tomi (Terveyden ja hyvinvoinnin laitos, 2017)Nuorten käyttörahojen määrä seurasi taloudellisia suhdanteita aina 1990-luvun lamavuosiin asti. Tämän jälkeen nuorten pysyvästi laskenut työllisyysaste on vähentä- nyt erityisesti 16–18-vuotiaiden käyttörahan määrää. ... -
Suomalaiset vaatemuodin kuluttajina : vaatteiden ostopäätöksiin vaikuttavat tekijät ja asenteet
Reuna, Nelli (2020)Tämä tutkimus tarkastelee suomalaisten vaatteisiin liittyviä kulutusasenteita. Tutkimuksen tehtävänä on selvittää, millaiset tekijät vaikuttavat suomalaisten vaatteiden ostopäätöksiin, millaisia kulutusasenteita ... -
Social and satisfied? : Social uses of mobile phone and subjective wellbeing in later life
Rosenberg, Dennis; Taipale, Sakari (Centre of Sociological Research, NGO, 2022)The current study examined the associations between socio-demographic background and engagement in social uses of mobile phone, and between the engagement in these uses and life satisfaction and health satisfaction in later ...