Show simple item record

dc.contributor.advisorSaksa, Tytti
dc.contributor.authorPeltonen, Pinja
dc.date.accessioned2020-05-07T05:17:30Z
dc.date.available2020-05-07T05:17:30Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/68872
dc.description.abstractKandidaatintutkielman aiheena käsitellään 3D-peleissä ilmenevien pelimekaniikkojen kehittymistä kirjallisuuskatsauksen muodossa. 3D-pelien pelimaailmat mahdollistavat useita erilaisia mekaniikkoja verrattuna 2D-pelimaailmojen mahdollistamiin mekaniikkoihin. Tässä tutkielmassa on tarkoitus kartoittaa, kuinka paljon 3D-pelien tarjoamat mekaniikat ovat laajentuneet, ja mitkä asiat taustalla ovat mahdollistaneet sen. Konkreettisina esimerkkeinä tutkimuksessa käytetään pelejä The Legend of Zelda: Ocarina of Time (1998), sekä The Legend of Zelda: Breath of the Wild (2017), jotka ovat pelisarjansa ensimmäinen ja viimeisin 3D-peli.fi
dc.description.abstractThis Bachelors’ Thesis will cover the development of game mechanics that are possible within 3D-games’ game worlds in the form of a literary review. 3D-games have made multiple new mechanics possible that previously weren’t possible within 2D-games. This study will map out how and why 3D-mechanics have evolved, and what are the causes that made these developments happen. As a concrete example, the study will focus on two games called The Legend of Zelda: Ocarina of Time (1998) and The Legend of Zelda: Breath of the Wild (2017), which are the same game series’ first and latest 3D-games.en
dc.format.extent20
dc.language.isofi
dc.rightsIn Copyrighten
dc.subject.other3D-pelit
dc.subject.other3D-mekaniikat
dc.subject.otherpelimekaniikat
dc.subject.otherThe Legend of Zelda
dc.title3D-pelit ja pelimekaniikat
dc.typebachelor thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202005073083
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
dc.rights.accesslevelopenAccess
dc.type.publicationbachelorThesis
dc.contributor.oppiainekoodi602
dc.subject.ysokolmiulotteisuus
dc.subject.ysopelit
dc.subject.ysotietokonepelit
dc.subject.ysovideopelit
dc.subject.ysokonsolipelit
dc.subject.ysomekaniikka
dc.subject.ysopelaaminen
dc.subject.ysopeliala
dc.subject.ysopelikonsolit
dc.subject.ysodigitaaliset pelit
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

In Copyright
Except where otherwise noted, this item's license is described as In Copyright