Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorSaksa, Tytti
dc.contributor.authorPeltonen, Pinja
dc.date.accessioned2020-05-07T05:17:30Z
dc.date.available2020-05-07T05:17:30Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/68872
dc.description.abstractKandidaatintutkielman aiheena käsitellään 3D-peleissä ilmenevien pelimekaniikkojen kehittymistä kirjallisuuskatsauksen muodossa. 3D-pelien pelimaailmat mahdollistavat useita erilaisia mekaniikkoja verrattuna 2D-pelimaailmojen mahdollistamiin mekaniikkoihin. Tässä tutkielmassa on tarkoitus kartoittaa, kuinka paljon 3D-pelien tarjoamat mekaniikat ovat laajentuneet, ja mitkä asiat taustalla ovat mahdollistaneet sen. Konkreettisina esimerkkeinä tutkimuksessa käytetään pelejä The Legend of Zelda: Ocarina of Time (1998), sekä The Legend of Zelda: Breath of the Wild (2017), jotka ovat pelisarjansa ensimmäinen ja viimeisin 3D-peli.fi
dc.description.abstractThis Bachelors’ Thesis will cover the development of game mechanics that are possible within 3D-games’ game worlds in the form of a literary review. 3D-games have made multiple new mechanics possible that previously weren’t possible within 2D-games. This study will map out how and why 3D-mechanics have evolved, and what are the causes that made these developments happen. As a concrete example, the study will focus on two games called The Legend of Zelda: Ocarina of Time (1998) and The Legend of Zelda: Breath of the Wild (2017), which are the same game series’ first and latest 3D-games.en
dc.format.extent20
dc.language.isofi
dc.subject.other3D-pelit
dc.subject.other3D-mekaniikat
dc.subject.otherpelimekaniikat
dc.subject.otherThe Legend of Zelda
dc.title3D-pelit ja pelimekaniikat
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202005073083
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi602
dc.subject.ysokolmiulotteisuus
dc.subject.ysopelit
dc.subject.ysotietokonepelit
dc.subject.ysovideopelit
dc.subject.ysokonsolipelit
dc.subject.ysomekaniikka
dc.subject.ysopelaaminen
dc.subject.ysopeliala
dc.subject.ysopelikonsolit
dc.subject.ysodigitaaliset pelit


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot