Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorKepler-Uotinen, Kaili
dc.contributor.authorUotila, Heli
dc.date.accessioned2020-05-05T09:29:30Z
dc.date.available2020-05-05T09:29:30Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/68840
dc.description.abstractTämän tutkimuksen tarkoituksena on tutkia millaisia haastavia tilanteita luokanopettajat kohtaavat työssään sekä sitä, millaisia tunteiden säätelytaitoja he kyseisissä tilanteissa mielestään tarvitsevat. Tutkimus toteutettiin vuosien 2018-2019 aikana ja siihen osallistui viisi luokanopettajana työskentelevää tutkittavaa. Luokanopettajat vastasivat kahteen kysymykseen sähköpostin välityksellä. Tutkimus on luonteeltaan laadullinen ja sen analyysivaiheessa käytettiin aineistolähtöistä sisällönanalyysia. Tutkimuksen tulosten mukaan luokanopettajat ovat kohdanneet sekä lyhyt- että pitkäkestoisia haastavia tilanteita. Tilanteista muodostettiin teemat aggressiivisuus, päihteet, kriisitilanteet sekä ylihuolehtivat huoltajat. Tutkimusten tulosten mukaan luokanopettajat tarvitsevat tunteiden säätelytaidoista itsehillintää, ammatillisuutta, rauhallisuutta sekä hyviä keskustelutaitoja. Tutkimuksen tulosten johtopäätöksenä voidaan todeta, että luokanopettajat kohtaavat työssään hyvin erilaisia haastavia tilanteita ja tärkeimpiä tunteiden säätelytaitoja ovat opettajan itsehillintä sekä ammatillisuuteen sisältyvät rauhallisuus ja kuuntelutaidot.fi
dc.format.extent58
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofi
dc.title´´ Hankalimpia tilanteita ovat olleet aggressiiviset huoltajat ´´ : luokanopettajat kertovat haastavista tilanteista huoltajien kanssa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202005053053
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKasvatustieteiden ja psykologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Education and Psychologyen
dc.contributor.laitosOpettajankoulutuslaitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Teacher Educationen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineLuokanopettajakoulutusfi
dc.contributor.oppiaineTeacher Educationen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi103
dc.subject.ysoluokanopettajat
dc.subject.ysotunteet
dc.subject.ysoopettajat
dc.subject.ysohuoltajat
dc.subject.ysoopetus
dc.format.contentfulltext
dc.rights.accessrightsTekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat..fi
dc.rights.accessrightsThe author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities).en
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot