Väitöskirja kielitiedon opettamisesta
Tarnanen, M. (2017). Väitöskirja kielitiedon opettamisesta. Virittäjä, 121(3), 442-445. https://doi.org/10.23982/vir.63075
Published in
VirittäjäAuthors
Date
2017Copyright
© 2017 Kotikielen seura
Arvioitu teos:
Kaisu Rättyä: Kielitiedon didaktiikkaa. Kielentäminen ja visualisointi sanaluokkien ja lauseenjäsenten opetusmenetelminä. Kasvatustieteellisiä tutkimuksia 1. Helsinki: Helsingin yliopisto 2017. 208 s.
isbn 978-051-51-2860-7
Publisher
Kotikielen seuraISSN Search the Publication Forum
0042-6806Keywords
Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/27293064
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Väitöskirja-arvio: Tuula Närhinen (2016). Kuvatiede ja luonnontaide. Tutkielma luonnonilmiöiden kuvallisuudesta
Waenerberg, Annika (Taidehistorian seura, 2017) -
Äidinkielen opettajien käsityksiä kielitiedon opettamisesta
Mauno, Sofia (2014)Tarkastelen tässä pro gradu -tutkielmassa äidinkielen opettajien käsityksiä kielitiedon opettamisesta. Kielitiedon opettamiseen liittyvät kysymykset ovat esillä jatkuvasti, ja on keskusteltu muun muassa oppilaiden huonosta ... -
Vieraasta kielestä omiksi sanoiksi: Mitä Vološinov sanoi kielen oppimisesta ja opettamisesta?
Dufva, Hannele (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2014)Toisten ja vieraiden kielten opettamisen perustana ovat mm. erilaiset kieltä ja sen oppimista koskevat käsitykset. Mitä siis opetetaan, kun opetetaan kieltä? Mitä opiskelija kokee oppivansa, kun hän opiskelee kieltä? Mitä ... -
"Tätä osa-aluetta ja sen merkitystä usein vähätellään" : luokanopettajaopiskelijoiden ja luokanopettajien käsityksiä TVT:n opettamisesta alakoulussa
Huttunen, Emmi (2023)Tutkimuksessa selvitettiin luokanopettajaopiskelijoiden sekä luokanopettajana työskentelevien käsityksiä tieto- ja viestintäteknologian opettamisesta alakoulussa. Lisäksi tavoitteena oli selvittää, miten ryhmien käsitykset ...