Sähköisen asiointikanavan omaksuminen yritysasiakkailla : tapaustutkimus Oma L&T asiointipalvelusta
Tekijät
Päivämäärä
2020Pääsyrajoitukset
Tekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat..
Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Tässä pro gradu -tutkielmassa tutkitaan sähköisen asioinnin omaksumista Lassila & Tikanojan (L&T) yritysasiakkailla. Tutkimuksessa tavoitteena on ymmärtää mitä asiointikanavia L&T:n jätehuollon yritysasiakkaat käyttävät ja miksi sekä mitkä tekijät vaikuttavat sähköisen Oma L&T –asiointipalvelun omaksumiseen. Tutkimustuloksia pyritään hyödyntämään tulevaisuudessa Oma L&T -asiointipalvelun kehityksessä sekä sen omaksumisen tukemisessa. Tutkielmassa on kaksi osaa, teoriaosuus sekä empiirinen tutkimus. Teoriaosuudessa käsitellään sähköistä asiointia sekä uuden innovaation omaksumista kuvaavia malleja ja teorioita. Empiirisessä tutkimuksessa haastateltiin ja havainnoitiin L&T:n jätehuollon yritysasiakkaita, jotka valittiin Oma L&T –asiointipalvelun käyttäjädatasta. Tutkimuksessa havaittiin, että jätehuollon yritysasiakkailla asiointikanavan valintaan sekä Oma L&T –asiointipalvelun omaksumiseen vaikuttavat henkilökohtaiset tekijät, työtehtävien ja työarjen luonne sekä asiointikanavan ominaisuuksiin liittyvät tekijät. Tutkimuksen tulokset tukevat myös pääsääntöisesti teoriaosuuden havaintoja.
...
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29560]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Sähköisen asioinnin omaksuminen : tapaustutkimus Liikennevakuutuskeskuksen tietopalvelun osalta
Sirviö, Eveliina (2014) -
Mobiilipankkiasioinnin omaksumiseen vaikuttavat tekijät Suomessa
Koivisto, Kerttuli (2014)Mobiilipalveluiden rooli perinteisten asiointimuotojen rinnalla on kasvussa, mikä on havaittavissa myös pankkisektorilla. Kaikkialla läsnä oleva reaaliaikainen mobiilipankki ei hyödyistään huolimatta ole kuitenkaan saavuttanut ... -
Sähköinen sosiaalityö : erään sosiaali- ja terveyspalvelukuntayhtymän sosiaalityön sähköisen asioinnin näkökulmia
Björk, Minna (2021)Digitalisaatio ja yhteiskunnan sähköistäminen on useiden toimintajärjestelmien yhteistoiminnan tulos. Sähköisiä palveluja on kehitetty jo kaksi vuosikymmentä erilaisten kansallisten ohjelmien ja hankkeiden avulla. Terveyden ... -
Sähköisen asioinnin yleistymisen esteet Kansaneläkelaitoksen palveluissa
Rasmus, Anna-Mari (2011) -
Tietohallintolaki ja sen vaikutukset sähköisen asioinnin kokonaisarkkitehtuuriin
Lindblad-Ahonen, Anne (2013)Tutkielman tavoitteena on tutkia miten uusi tietohallintolaki sekä sen asettamat vaatimukset vaikuttavat julkishallinnon (yhteisten) tietoteknisten ratkaisujen kehittämiseen ja toteuttamiseen. Vaikutusta pyritään selvittämään ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.