Sähköisen asiointikanavan omaksuminen yritysasiakkailla : tapaustutkimus Oma L&T asiointipalvelusta
Authors
Date
2020Access restrictions
The author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities).
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Tässä pro gradu -tutkielmassa tutkitaan sähköisen asioinnin omaksumista Lassila & Tikanojan (L&T) yritysasiakkailla. Tutkimuksessa tavoitteena on ymmärtää mitä asiointikanavia L&T:n jätehuollon yritysasiakkaat käyttävät ja miksi sekä mitkä tekijät vaikuttavat sähköisen Oma L&T –asiointipalvelun omaksumiseen. Tutkimustuloksia pyritään hyödyntämään tulevaisuudessa Oma L&T -asiointipalvelun kehityksessä sekä sen omaksumisen tukemisessa. Tutkielmassa on kaksi osaa, teoriaosuus sekä empiirinen tutkimus. Teoriaosuudessa käsitellään sähköistä asiointia sekä uuden innovaation omaksumista kuvaavia malleja ja teorioita. Empiirisessä tutkimuksessa haastateltiin ja havainnoitiin L&T:n jätehuollon yritysasiakkaita, jotka valittiin Oma L&T –asiointipalvelun käyttäjädatasta. Tutkimuksessa havaittiin, että jätehuollon yritysasiakkailla asiointikanavan valintaan sekä Oma L&T –asiointipalvelun omaksumiseen vaikuttavat henkilökohtaiset tekijät, työtehtävien ja työarjen luonne sekä asiointikanavan ominaisuuksiin liittyvät tekijät. Tutkimuksen tulokset tukevat myös pääsääntöisesti teoriaosuuden havaintoja.
...
Metadata
Show full item recordCollections
- Pro gradu -tutkielmat [29052]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Sähköisen asioinnin omaksuminen : tapaustutkimus Liikennevakuutuskeskuksen tietopalvelun osalta
Sirviö, Eveliina (2014) -
Mobiilipankkiasioinnin omaksumiseen vaikuttavat tekijät Suomessa
Koivisto, Kerttuli (2014)Mobiilipalveluiden rooli perinteisten asiointimuotojen rinnalla on kasvussa, mikä on havaittavissa myös pankkisektorilla. Kaikkialla läsnä oleva reaaliaikainen mobiilipankki ei hyödyistään huolimatta ole kuitenkaan saavuttanut ... -
Sähköisen asioinnin yleistymisen esteet Kansaneläkelaitoksen palveluissa
Rasmus, Anna-Mari (2011) -
Sähköinen sosiaalityö : erään sosiaali- ja terveyspalvelukuntayhtymän sosiaalityön sähköisen asioinnin näkökulmia
Björk, Minna (2021)Digitalisaatio ja yhteiskunnan sähköistäminen on useiden toimintajärjestelmien yhteistoiminnan tulos. Sähköisiä palveluja on kehitetty jo kaksi vuosikymmentä erilaisten kansallisten ohjelmien ja hankkeiden avulla. Terveyden ... -
Tietohallintolaki ja sen vaikutukset sähköisen asioinnin kokonaisarkkitehtuuriin
Lindblad-Ahonen, Anne (2013)Tutkielman tavoitteena on tutkia miten uusi tietohallintolaki sekä sen asettamat vaatimukset vaikuttavat julkishallinnon (yhteisten) tietoteknisten ratkaisujen kehittämiseen ja toteuttamiseen. Vaikutusta pyritään selvittämään ...