Lukivaikeuksien ennalta tunnistuksen ja ehkäisyn keinot - ja niiden perustelut
Lyytinen, H., & Lyytinen, P. (2016). Lukivaikeuksien ennalta tunnistuksen ja ehkäisyn keinot - ja niiden perustelut. Kielikukko, 35(3), 2-11. http://www.parnet.fi/~finra/Kielikukko/Kielikukko%203%202016%20www.pdf
Julkaistu sarjassa
KielikukkoPäivämäärä
2016Tekijänoikeudet
© 2016 Suomen puhe-luki-yhdistys FinRA
Kielikukossa 4/2015 kävimme läpi lukivaikeuksia koskevaa tietämystä tuen tarpeessa olevan lapsen tunnistamisesta ja vaikeuksien ennaltaehkäisystä. Tässä artikkelissa esittelemme näiden taustalla olevaa tieteellistä näyttöä. Samalla ohjeistamme lukutaitoa opettaville, miten vaikeuksien seurauksia on mahdollista minimoida.
Julkaisija
FinRA ryISSN Hae Julkaisufoorumista
0780-0940Asiasanat
Alkuperäislähde
http://www.parnet.fi/~finra/Kielikukko/Kielikukko%203%202016%20www.pdfJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/26208598
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Tekoäly sosiaalisen syrjäytymisen ennakoivassa tunnistamisessa : case THL kouluterveyskysely
Talvitie-Lamberg, Karoliina; Silvennoinen, Minna; Moilanen, Hannu; Korpela, Jari (Jyväskylän yliopisto, 2018) -
Lukivaikeuksien ennusmerkit esiopetusikisillä lapsilla varhaiskasvatuksen opettajien kuvaamana
Koprinen, Elina; Rantanen, Jenna (2023)Tavoitteet. Tämän tutkimuksen tarkoituksena on tuoda esiin varhaiskasvatuksen opettajien näkemyksiä lukivaikeuksien ennusmerkeistä esiopetusikäisillä lapsilla. Millaisia lukivaikeuksien ennusmerkkejä he ovat lapsilla ... -
Yksilön keinot teknostressin lievittämiseksi ja niiden eri vaiheet
Karjomaa, Anttoni (2020)Nykyaikana informaatioteknologian merkitys organisaatioiden ja yritysten toiminnassa on kasvanut. Teknologian kehittymisen myötä on pystytty tehostamaan liiketoiminnan prosesseja, onnistuttu pienentämään prosessien ... -
Early prediction of reading : phonological awareness and related language and cognitive skills in children with a familial risk for dyslexia
Puolakanaho, Anne (University of Jyväskylä, 2007)PsL Anne Puolakanaho selvitti väitöstutkimuksessaan, miten leikki-ikäisten 3 - 5-vuotiaiden lasten kielelliset ja kognitiiviset taidot ovat yhteydessä lukemisen virheettömyyteen ja sujuvuuteen kouluiässä. Puolakanaho tutki ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.