Miten tunnistat lapsen joka tarvitsee apua saavuttaakseen peruslukutaidon ja miten tuen häntä?
Lyytinen, H., & Lyytinen, P. (2015). Miten tunnistat lapsen joka tarvitsee apua saavuttaakseen peruslukutaidon ja miten tuen häntä?. Kielikukko, 34(4), 2-5. http://www.parnet.fi/~finra/Kielikukko/Kielikukko%204%202015%20PDF.pdf
Julkaistu sarjassa
KielikukkoPäivämäärä
2015Tekijänoikeudet
© 2015 Suomen puhe-luki-yhdistys FinRA
Julkaisija
FinRA ryISSN Hae Julkaisufoorumista
0780-0940
Alkuperäislähde
http://www.parnet.fi/~finra/Kielikukko/Kielikukko%204%202015%20PDF.pdfJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/25328305
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Supporting Acquisition of Spelling Skills in Different Orthographies Using an Empirically Validated Digital Learning Environment
Lyytinen, Heikki Juhani; Semrud-Clikeman, Margaret; Li, Hong; Pugh, Kenneth; Richardson, Ulla (Frontiers Media SA, 2021)This paper discusses how the association learning principle works for supporting acquisition of basic spelling and reading skills using digital game-based learning environment with the Finland-based GraphoLearn (GL) ... -
Teaching and learning to read in Afrikaans : teacher competence and computer-assisted support
February, Pamela J. (Jyväskylän yliopisto, 2018) -
Dynamic assessment of the effectiveness of digital game-based literacy training in beginning readers : a cluster randomised controlled trial
Glatz, Toivo; Tops, Wim; Borleffs, Elisabeth; Richardson, Ulla; Maurits, Natasha; Desoete, Annemie; Maassen, Ben (PeerJ, Ltd., 2023)In this article, we report on a study evaluating the effectiveness of a digital game-based learning (DGBL) tool for beginning readers of Dutch, employing active (math game) and passive (no game) control conditions. This ... -
Suomen Akatemian huippuyksikköpolitiikasta lähtölaukaus maailman parantamiseen
Lyytinen, Heikki (Edistyksellinen tiedeliitto, 2020) -
Effects of the Portuguese GraphoGame on Reading, Spelling, and Phonological Awareness in Second Graders Struggling to Read
Carvalhais, Lénia; Limpo, Teresa; Richardson, Ulla; Castro, São Luís (Universiteit Antwerpen, 2020)The interest in computer-assisted interventions to promote literacy has increased over the years. In this study, we developed the Portuguese version of the GraphoGame Fluent and tested its effects on reading, spelling, and ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.