dc.contributor.author | Hähkiöniemi, Markus | |
dc.contributor.author | Kauppinen, Merja | |
dc.contributor.author | Tarnanen, Mirja | |
dc.contributor.editor | Tarnanen, Mirja | |
dc.contributor.editor | Kostiainen, Emma | |
dc.date.accessioned | 2020-03-04T11:29:54Z | |
dc.date.available | 2020-03-04T11:29:54Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Hähkiöniemi, M., Kauppinen, M., & Tarnanen, M. (2020). Kohti ilmiölähtöistä matematiikan oppimista : matemaattista ongelmanratkaisua taiteeseen yhdistäen. In M. Tarnanen, & E. Kostiainen (Eds.), <i>Ilmiömäistä! : ilmiölähtöinen lähestymistapa uudistamassa opettajuutta ja oppimista</i> (pp. 212-233). Jyväskylän yliopisto. <a href="http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-7793-1" target="_blank">http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-7793-1</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_34905766 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/68060 | |
dc.description.abstract | Ilmiölähtöistä matematiikan oppimista tuetaan ja edistetään sellaisten ongelmanratkaisutehtävien avulla, joissa oppilaat saavat itse suunnitella ratkaisuaan ja tehdä sitä koskevia valintoja. Matemaattista ongelmanratkaisua voidaan tukea eri tavoin, kuten taiteen avulla. Pohdimme tässä artikkelissa ilmiölähtöistä matematiikan oppimista yleisesti sekä erityisesti pohjautuen toteuttamaamme matematiikan pedagogiikan opintojaksoon. Matematiikan pedagogiikan opintojaksolla luokanopettajaopiskelijat perehtyivät itse matemaattiseen ongelmanratkaisuun taiteen viitekehyksessä sekä suunnittelivat ja toteuttivat oppimaansa hyödyntäen kokeilutunnin perusopetuksessa. | fi |
dc.format.extent | 256 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language | fin | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Jyväskylän yliopisto | |
dc.relation.ispartof | Ilmiömäistä! : ilmiölähtöinen lähestymistapa uudistamassa opettajuutta ja oppimista | |
dc.relation.uri | http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-7793-1 | |
dc.rights | In Copyright | |
dc.subject.other | ilmiölähtöinen oppiminen | |
dc.subject.other | tesselaatiot | |
dc.subject.other | oppijalähtöisyys | |
dc.title | Kohti ilmiölähtöistä matematiikan oppimista : matemaattista ongelmanratkaisua taiteeseen yhdistäen | |
dc.type | bookPart | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202003042282 | |
dc.contributor.laitos | Opettajankoulutuslaitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Teacher Education | en |
dc.contributor.oppiaine | Suomen kieli ja kirjallisuus | fi |
dc.contributor.oppiaine | Matematiikka ja luonnontieteet | fi |
dc.contributor.oppiaine | Finnish Language and Literature | en |
dc.contributor.oppiaine | Matematiikka ja luonnontieteet | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/BookItem | |
dc.relation.isbn | 978-951-39-7792-4 | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_3248 | |
dc.description.reviewstatus | peerReviewed | |
dc.format.pagerange | 212-233 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Kirjoittajat @ Jyväskylän yliopisto, 2020 | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.relation.grantnumber | OKM/41/523/2017 | |
dc.subject.yso | matematiikka | |
dc.subject.yso | ongelmanratkaisu | |
dc.subject.yso | ilmiöt | |
dc.subject.yso | taide | |
dc.subject.yso | opetus | |
dc.subject.yso | oppiminen | |
dc.subject.yso | ilmiöoppiminen | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p3160 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p6006 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p3974 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p2851 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p2630 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p2945 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p38876 | |
dc.rights.url | http://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en | |
dc.relation.funder | Ministry of Education and Culture | en |
dc.relation.funder | Opetus- ja kulttuuriministeriö | fi |
jyx.fundingprogram | Others | en |
jyx.fundingprogram | Muut | fi |
dc.type.okm | A3 | |