Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorClements, Kati
dc.contributor.authorJussila, Jenni
dc.date.accessioned2020-03-04T06:50:26Z
dc.date.available2020-03-04T06:50:26Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/68047
dc.description.abstractVerkkokaupoissa asioinnin suosio on kasvanut huomattavasti Internetin käytön lisääntyessä. Suosion kasvaessa on oleellista tutkia, miten verkkokauppa-suunnittelulla voidaan vahvistaa asiakkaan ostopäätöstä ja täten lisätä yrityksen liikevaihtoa. Tässä tutkielmassa tarkastellaan, miten käyttöliittymäsuunnittelulla voidaan vaikuttaa asiakkaan ostopäätökseen. Tutkimus suoritetaan kirjallisuuskatsauksena. Verkkokauppa rajataan kuluttajille suunnattuihin verkkokauppoihin (B2C). Tutkimuksessa käsitellään käyttöliittymäsuunnittelun yleisiä periaatteita ja sen hyötyjä. Käyttöliittymäsuunnittelun periaatteita huomattiin olevan muun muassa johdonmukaisuus, tehokkuus, minimalistinen muotoilu ja joustavuus. Tutkimuksessa tarkastellaan myös kuluttajan ostopäätöksen etenemistä ostopäätösprosessin avulla. Ostopäätösprosessin vaiheita havaittiin olevan tarpeen tai ongelman tunnistaminen, informaation etsintä, vaihtoehtojen arviointi, ostopäätös ja ostoksen jälkeinen käyttäytyminen. Verkkokaupassa ostopäätösprosessissa todettiin myös olevan kuudes vaihe, verkkomaksutapahtuma. Lopuksi, tutkielmassa tarkastellaan käyttöliittymäsuunnittelun tekijöitä, jotka vaikuttavat kuluttajan ostopäätökseen. Tarkastelun lähdekirjallisuuden perusteella voidaan todeta, että käyttöliittymäsuunnittelussa on viisi tekijää, joilla on suuri vaikutus asiakkaan ostopäätökseen. Näitä tekijöitä ovat luottamus ja turvallisuus, navigointi ja helppokäyttöisyys, visuaalisuus, informaatio, sekä käyttöliittymän laatu ja asiakastyytyväisyys.fi
dc.format.extent31
dc.language.isofi
dc.subject.otherkäyttöliittymäsuunnittelu
dc.subject.otherostopäätösprosessi
dc.titleVerkkokaupan käyttöliittymäsuunnittelun vaikutukset kuluttajan ostopäätökseen
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202003042269
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysoverkkokauppa (verkkoliiketoiminta)
dc.subject.ysokäyttöliittymät
dc.subject.ysoostopäätökset
dc.rights.accessrightsTekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat..fi
dc.rights.accessrightsThe author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities).en


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot