Politiikkaa uudistamassa, käytäntöjä muuttamassa? : erityisopetus Suomessa koulutusuudistusten jälkeen
Pulkkinen, J. (2020). Politiikkaa uudistamassa, käytäntöjä muuttamassa? : erityisopetus Suomessa koulutusuudistusten jälkeen. Yhteiskuntapolitiikka, 85(1), 98-103. http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202002115164
Published in
YhteiskuntapolitiikkaAuthors
Date
2020Copyright
© 2020 Tekijä
Publisher
Terveyden ja hyvinvoinnin laitosISSN Search the Publication Forum
1455-6901Keywords
Original source
http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202002115164Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/34648526
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Opiskelijat aidosti mukana opetussuunnitelmaa uudistamassa
Hirvensalo, Mirja (Jyväskylän yliopisto, 2016) -
Kohti yksilöllistettyä oppimista : erityisopettajien kokemuksia oppimisen ja koulunkäynnin tukimallista perusopetuksessa Suomessa ja Ruotsissa
Silvonen, Anni (2019)Tässä tutkimuksessa selvitettiin oppimisen ja koulunkäynnin tukimallin toteutumista yksilöllisen oppimisen tukena. Tutkimustehtävänä oli selvittää sekä suomalaisten että ruotsalaisten erityisopettajien näkökulmista, miten ... -
Historiaa, politiikkaa ja historiapolitiikkaa Italiassa : taistelu Vastarinnan ja ”natsifasismista” vapautumisen muistamisesta toisen maailmansodan jälkeen
Parvikko, Tuija (Lähihistorian tutkimuksen seura, 2022)Lähihistorian merkkipaalut ja niiden kansalliseen muistamiseen liittyvät kiistat kietoutuvat Italiassa toistuvasti päivänpolitiikkaan. Artikkelissa kysytään, miksi varsinkin ”natsifasismista” vapautumisen muistopäivä 25. ... -
Uutta luova asiantuntijuus : opettajankoulutusta uudistamassa
Martin, Anne; Kaukonen, Vili; Tarnanen, Mirja (Jyväskylän yliopisto, opettajankoulutuslaitos, 2020) -
Ilmiölähtöinen opetussuunnitelma : opettajuutta, oppimista ja toimintakulttuuria uudistamassa
Kostiainen, Emma; Tarnanen, Mirja (Jyväskylän yliopisto, 2020)Opetussuunnitelmaa pidetään koulutuksen näkökulmasta keskeisenä dokumenttina, koska se on sekä koulutuspoliittisen että tavoitteineen ja sisältöineen opetuksen ohjauksen väline. Tarkastelemme tässä artikkelissa muutostilannetta ...